Czachów

Niedziela, 28 września 2014 | dodano: 28.09.2014

Wycieczka planowana od dawna. Jeżeli chodzi o Pomorze Zachodnie, nie znam większej atrakcji. Kiedyś, gdy mnie bawiło zwiedzanie wielkich miast w Europie zachodniej, widziałem światowej klasy kościoły, galerie, ale nic się nie równa z dzisiejszą wyprawą. . Mam na myśli Czachów, gdzie w kościele znajdują się niespotykane w formie malowidła z XIV wieku.  Wszystko powstało w czasie, gdy głównym celem życia było przygotowanie się na śmierć i uniknięcie piekła. . Połowa XIV wieku była czasem gdzie na Europę spadła największa w historii "wielka zaraza" , w której widziano karę za grzechy, a nawet koniec świata, a w dziesiątkowanych miastach krążyły sekty biczowników.

W tym czasie   w maleńkim kościółku powstały niesamowite malowidła, w których  temat wiary, postać szatana potraktowano w sposób zabawny. Dodatkowo na ścianach wymalowano elementy typowo świeckie oraz takie, których znaczenie jest nieznane.

Podczas mojej wizyty spotkałem się z niezwykle miłym przyjęciem, ze strony księdza, pani kustosz i wiernych, którzy przyszli na Mszę Św. Było dużo rozmów, pytań i opowiadań z obu stron, była wizyta na wieży kościelnej, oglądanie organów, także niesamowitych, ale o tym poniżej. A potem super, pogoda, wiatr w plecy i urozmaicona droga z licznymi podjazdami z zjazdami.

Malowidła w Czachowie

Diabeł w Czachowie
Diabeł w Czachowie © dornfeld Wskazówka: należy szukać za obrazem przedstawiającym Jana Pawła II.

Dziewczynka
Dziewczynka.  © dornfeld

Turniej rycerski
Turniej rycerski © dornfeld

Orzeł
Orzeł © dornfeld

Rycerz, a może dziecko bawiące się w wojnę
Rycerz, a może dziecko bawiące się w wojnę ? © dornfeld

Za obrazem głowa przybysza z obcej galaktyki
Za obrazem głowa przybysza z obcej galaktyki © dornfeld

Kolejny przybysz z kosmosu z sarenką?
Kolejny przybysz z kosmosu z sarenką? © dornfeld

To już bardziej przypomina człowieka
To już bardziej przypomina człowieka.  © dornfeld

Znowu coś dziwnego
Znowu coś dziwnego.  © dornfeld

M.in człowiek z rogami i inne tajemne rysunki
M.in człowiek z rogami i inne tajemne rysunki.  © dornfeld

Kolejny orzeł i tajemne krzyże
Kolejny orzeł i tajemne krzyże.  © dornfeld

Bez komentarza
Bez komentarza.  © dornfeld

Tajemny znak
Tajemny znak.  © dornfeld

Kolejny portret
Kolejny portret.  © dornfeld

Są też i takie rysunki
Są też  takie rysunki.  © dornfeld

Zasłonięty rysunek
Zasłonięty rysunek © dornfeld

Takich rysunków, dziwnych namalowanych kresek i i innych dziwnych znaków jest znacznie więcej © dornfeld

Na zakończenie wątku wybranych malowideł
Na zakończenie wątku wybranych malowideł © dornfeld

Chrzcielnica
Chrzcielnica.  © dornfeld

Kolejna rewelacja, organy kościelne z XVII wieku. Ale dla mnie nie same organy są najciekawsze. Ale bazgroły zostawione na przełomie XIX i XX wieku
Kolejna rewelacja, organy kościelne z XVIII wieku. Ale dla mnie nie same organy są najciekawsze. Ale bazgroły zostawione na przełomie XIX i XX wieku © dornfeld  Dowód, że dzieci są zawsze takie same i jak babcia czy dziadek, mówi wam za moich czasów dzieci były inne, to wciska wam kit.

Tak się bawiły niemieckie dzieci 100 lat temu
Tak się bawiły niemieckie dzieci 100 lat temu.  © dornfeld

Klawisze
Klawisze.  © dornfeld

Zapomniałem zrobić ujęcie z dołu
Zapomniałem zrobić ujęcie z dołu.  © dornfeld

Dyskusja przed kościołem i drugi rowerzysta, który jechał ze mną pociągiem ze Szczecina do Chojny.  © dornfeld

Ujęcie z drugiej strony
Ujęcie z drugiej strony.  © dornfeld

Okazja do zwiedzania jest przed Mszą Św. w niedzielę o godzinie 12:00.

POZOSTAŁE:

Lubiechów Górny.  © dornfeld

Wielkość jest przytłaczająca
Wielkość jest przytłaczająca. © dornfeld

Wejście z szachownica po lewej stronie
Wejście z szachownicą po lewej stronie.  © dornfeld

Krzyże ku czci poległych w I wojnie światowej
Krzyże ku czci poległych w I wojnie światowej © dornfeld

Jeszcze raz Lubiechów Górny
Jeszcze raz Lubiechów Górny © dornfeld

Dalej przez Puszczę Piaskową, tu już końcówka zjazd z Krajnika Górnego do Dolnego © dornfeld

Pierwszy raz z Krajnika drogą 122
Pierwszy raz z Krajnika drogą 122.  © dornfeld

Fajnie się jechało
Fajnie się jechało.  © dornfeld

Jeszcze rzut oka na Ognicę
Jeszcze rzut oka na Ognicę.  © dornfeld

Dalej prosto do Szczecina. Późnej były już złe warunki do robienia zdjęć. Z Gryfina tranzytem przez Niemcy.  Zostało odkrytych sporo nowych dróg czekających na przejechanie
Dalej prosto do Szczecina. Późnej były już złe warunki do robienia zdjęć. Z Gryfina tranzytem przez Niemcy. Zostało odkrytych sporo nowych dróg czekających na przejechanie.  © dornfeld

Trasa: Chojna - Łukowice - Czachów - Lubiechów Górny - Lubiechów Dolny - Piasek - Krajnik Dolny - Ognica - Gryfino - Pargowo - Moczyły - Kołbaskowo - Szczecin

( trasa na mapie jeżeli chodzi o Szczecin wytyczona "tak na oko" bez dbania o poszczególne ulice, do tego trzeba dodać dojazd na dworzec PKP w pierwszą  stronę i jazdę po wioskach celem ich zwiedzania)

Qbaa81 | 16:12 poniedziałek, 6 października 2014 | linkuj Komentowałem ja :-) Kuba kolega jotwu :-)
Gość | 16:08 poniedziałek, 6 października 2014 | linkuj Gratuluję wycieczki ja pierwszego maja jachałem przez Krajnik Dolny z kolegą zachaczyliśmy o Dolinę Milości w Zatoni Dolnej a powrót po niemieckiej stronie granicy, przyjemna trasa i dystans godny podziwu. Pozdrawiam !
rammzes
| 07:46 piątek, 3 października 2014 | linkuj Łał. Ale super!
| 19:36 poniedziałek, 29 września 2014 | linkuj W końcu jest mapka
| 19:23 poniedziałek, 29 września 2014 | linkuj Tak szczerze to nie pamiętam, skąd się o nich dowiedziałem. Jest trochę stron o architekturze Pomorza. Wydaje mi się, że była to strona Pani Beaty Zbonikowskiej. Co ciekawe, jakiś czas temu na wyszukiwarce szukałem słowa Czachów i BS - nie znalazłem śladu by ktoś dotarł do tego kościoła. Co więcej przed samym kościołem także nie ma żadnej tablicy dla turystów ani nawet godzin odprawianych mszy. Telefon do parafii jest nieaktualny, brak jest adresu e-mail. Tak więc jest to taka nieodkryta perełka. Myślę, że jeszcze tam kiedyś zawitam, może przy okazji jakiegoś wydarzenia, znalazłem w internecie, że kiedyś odbył się tam koncert dobroczynny na renowacje organów połączony z wykładem historycznym. Pożyjemy, zobaczymy. Pozdrawiam
| 17:42 poniedziałek, 29 września 2014 | linkuj po prostu niesamowite te malowidła .....piękna wycieczka !
rmk
| 17:23 poniedziałek, 29 września 2014 | linkuj Jak wynalazłeś te rysunki?

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ejdzi