Kwiecień, 2018

Średnio na aktywność:70.22 km

Bardzo starą drogą Krzywice - Burowo

Niedziela, 29 kwietnia 2018 | dodano: 29.04.2018

Mapa z 1846 roku.  Droga bez wątpienia dużo starsza.  Nie istnieje jeszcze dzisiejsza droga z Goleniowa do Maszewa.

Mapa współczesna z namalowanym skrótem, a raczej dawnym głównym  traktem.

Spontaniczna trasa, największa atrakcja to jazda w ciemno, drogą z Krzywic, jak się okazało to Burowa. Zachęcił mnie stojący w tym miejscu kamienny słup. Trasa  pozwala zaoszczędzić sporo kilometrów i jest dużo bardziej malownicza od drogi przez Osinę.  Na prawo biegła droga do Goleniowa przez Marszewo, ale tereny wojskowe, lotnisko, stawiają pod znakiem zapytanie jej  przejezdność, ale może kiedyś spróbuję ?

Pod Krzywicami,  prosto do Burowa, na prawo dawna główna droga do Goleniowa, na lewo do Krzywic
Pod Krzywicami, prosto do Burowa, na prawo dawna główna droga do Goleniowa, na lewo do Krzywic © dornfeld

Pierwsza krzyżówka
Pierwsza krzyżówka © dornfeld

Resztki starodrzewia
Resztki starodrzewia © dornfeld

Stary kamienny most, jak widać istniał już w połowie XIX wieku.
Stary kamienny most, jak widać istniał już w połowie XIX wieku. © dornfeld Tu tego nie widać, ale mostek wykonany jest z głazów narzutowych, widać go też na mapie, zaznaczyłem go środkowym kółkiem.

Droga przerwana przez wybudowaną linie kolejową, która nie stanowi dużej przeszkody. © dornfeld

Za torami, w lewo odchodziła szeroka droga, za szeroka jak na tak stary trakt, więc jechałem prosto © dornfeld

Dalej drogą przez pola, wbrew temu co można by sądzić po zdjęciu, bardzo wygodną. © dornfeld

Pod Burowem
Pod Burowem © dornfeld

Burowo, spojrzenie do tyłu, przyjechałem z lewej strony, na prawo droga do Osiny. © dornfeld

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Załom, dawna droga prowadząca w kierunku. W związku z remontem węzła w Rześnicy, będzie tu jednokierunkowy zjazd z trójki do Dąbia. © dornfeld

Zjazd z trójki,  droga przygotowana jako
Zjazd z trójki, droga przygotowana jako "zalecany objazd do Dąbia. Z punktu widzenia kierowców to logiczne rozwiązanie, ale mnie nie cieszy. © dornfeld
Cieszy za to i to bardzo, jak się wydaje już niedaleki koniec budowy nowego mostu z Goleniowa do Miękowa. © dornfeld

Droga nr 6, po lewej budowa S-6

Służbowo

Dawne drogi

Niedziela, 8 kwietnia 2018 | dodano: 14.04.2018

Miało być gdzie indziej, to jest za Goleniów, ale przez wiatr w Klinikach zmieniłem trasę i dotarłem  do Bącznika, tam skręciłem w  prawo do lasu, na drogę oznaczoną żółtymi strzałkami.  Sam Bącznik jest już poza mapą.  Chociwelki ma mapie, nie ma, bo w tym czasie nie istniała.

Przyjechałem drogą leśną prowadzącą z Bącznika, w kierunku chociwelki.

Wjazd do lasu pod Przemoczem, na wprost droga prowadziła do Stargardu przez Poczernin.  Na mapie oznaczona górnym kółkiem czerwonym.

Tuż zaraz, w miejscu oznaczonym dolnym kółkiem czerwonym, skręciłem na Warchlinko.

Węzeł dróg, strzałka czerwona z drogą  na Poczernin

Prosto do Warchlinka.

Warchliinek.

Krzyżówka, dróg, strzałka, czarne kółko po prawej stronie.

Krzyżówka dróg, trasa leśna z Poczernina na lewo do Sowna, na prawo na Bącznik i dalej Goleniów. Węzeł wyznacza, słup milowy.  Czarna lewa strzałka, kółko środkowe.

Wyjazd pod Sownem. kółko czarne, po lewej stronie.

Słup milowy w tym miejscu.

PĘZINO terenowo

Środa, 4 kwietnia 2018 | dodano: 04.04.2018

Mapka, narysowałem tylko do wjazdu na chociwelkę w drodze powrotnej, bo dalszy powrót był tą samą drogą, pominąłem tylko osiedle Kasztanowe w Załomiu, gdzie pojechałem do sklepu w pierwszą stronę, by zaopatrzyć się w prowiant.

Początek testowania nowej drogi z Małkocina do Grabowa.

Im dalej tym nawierzchnia była lepsza.  Ciekawostką był  samotny grób przy drodze polnej, widoczny dwie pozycje wyżej. Napis informuje "W tym miejscu w 1945 roku w wyniku eksplozji niewybuchu zginęła i została pochowana trzyosobowa rodzina z Warszawy."

Grabowo, jakby trzeba było jechać w drugą stronę do Małkocina, trzeba skręcić koło sklepu.

Kolejny test do droga z Grabowa do  Kiczarowa.  W jednym miejscu po obfitych deszczach może być spory problem z przejazdem.

W odwrotną stronę. trzymać się "głównej" drogi, skręcić w lewo przy Krzyżu.

Dalej po minięciu krajowej 20, prosto do Pęzina.

Zamek w Pęzinie.

Kościół  w Pęzinie  mijałem wielokrotnie, ale tym razem zauważyłem otwarte drzwi. Otwarta była tylko kruchta, gdzie przez kraty można było zerknąć na wnętrze kościoła.

Może innym razem uda się zobaczyć  z bliska piękne epitafia, w tym płytę nagrobną z około 1566 roku.

Co najbardziej śmieszne,  czytając tablice wewnątrz kościoła, dowiedziałem się, że na zewnątrz znajdują się dwa piękne nagrobki.  Zwłaszcza nagrobek pastora z 1801 roku robi wrażenie czytelnością napisów, jakby wykuto je wczoraj, rzadki widok, zwłaszcza w przypadku grobów poniemieckich.

Największy w Polsce krzyż pokutny, obiekt znany, zrobiłem tylko z daleka zdjęcie.

Do Klępina asfaltem, a tu test kolejnej drogi, tym razem do Lubowa.

Widok do tyłu, w Lubowie.

Pomnikowe dęby w Rogowie.

Kościół w Poczerninie.

Na chociwelce, ktoś sobie przywiózł słupki i  ...

Uwaga na ulicy  Przestrzennej, za Centrum Żeglarskim w stronę Dąbia, zapadł się asfalt. Stało się to dziś jak jechałem w pierwszą stronę, wszystko było w porządku.

Dziś pierwszy raz w tym roku w krótkich spodenkach i w koszulce z krótkim rękawem. Każda pora ma jednak swoje wady,  dziś pojawiły się również komary.