PĘZINO terenowo

Środa, 4 kwietnia 2018 | dodano: 04.04.2018

Mapka, narysowałem tylko do wjazdu na chociwelkę w drodze powrotnej, bo dalszy powrót był tą samą drogą, pominąłem tylko osiedle Kasztanowe w Załomiu, gdzie pojechałem do sklepu w pierwszą stronę, by zaopatrzyć się w prowiant.

Początek testowania nowej drogi z Małkocina do Grabowa.

Im dalej tym nawierzchnia była lepsza.  Ciekawostką był  samotny grób przy drodze polnej, widoczny dwie pozycje wyżej. Napis informuje "W tym miejscu w 1945 roku w wyniku eksplozji niewybuchu zginęła i została pochowana trzyosobowa rodzina z Warszawy."

Grabowo, jakby trzeba było jechać w drugą stronę do Małkocina, trzeba skręcić koło sklepu.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kolejny test do droga z Grabowa do  Kiczarowa.  W jednym miejscu po obfitych deszczach może być spory problem z przejazdem.

W odwrotną stronę. trzymać się "głównej" drogi, skręcić w lewo przy Krzyżu.

Dalej po minięciu krajowej 20, prosto do Pęzina.

Zamek w Pęzinie.

Kościół  w Pęzinie  mijałem wielokrotnie, ale tym razem zauważyłem otwarte drzwi. Otwarta była tylko kruchta, gdzie przez kraty można było zerknąć na wnętrze kościoła.

Może innym razem uda się zobaczyć  z bliska piękne epitafia, w tym płytę nagrobną z około 1566 roku.

Co najbardziej śmieszne,  czytając tablice wewnątrz kościoła, dowiedziałem się, że na zewnątrz znajdują się dwa piękne nagrobki.  Zwłaszcza nagrobek pastora z 1801 roku robi wrażenie czytelnością napisów, jakby wykuto je wczoraj, rzadki widok, zwłaszcza w przypadku grobów poniemieckich.

Największy w Polsce krzyż pokutny, obiekt znany, zrobiłem tylko z daleka zdjęcie.

Do Klępina asfaltem, a tu test kolejnej drogi, tym razem do Lubowa.

Widok do tyłu, w Lubowie.

Pomnikowe dęby w Rogowie.

Kościół w Poczerninie.

Na chociwelce, ktoś sobie przywiózł słupki i  ...

Uwaga na ulicy  Przestrzennej, za Centrum Żeglarskim w stronę Dąbia, zapadł się asfalt. Stało się to dziś jak jechałem w pierwszą stronę, wszystko było w porządku.

Dziś pierwszy raz w tym roku w krótkich spodenkach i w koszulce z krótkim rękawem. Każda pora ma jednak swoje wady,  dziś pojawiły się również komary.