Trzęsacz

Wtorek, 3 maja 2011 | dodano: 03.05.2011

url=http://s08.flagcounter.com/more/wfR][/url]

Trasa: Kamień Pomorski - Dziwnówek - Łukęcin - Strzeżewo - Gostyń- Pobierowo - Trzęsacz - Gostyń - Świerzno - Stuchowo - Mechowo - Golczewo - Włodzisław - Czarnogłowy - Świętoszewko - Goleniów - Załom - Szczecin.[big]

[b]Jazda prawie cały czas z wiatrem. Temperatura minimalna 0 stopni, maksymalna około 10.

Gostyń – pałac z XIX wieku, obecnie mieści się w nim szkoła podstawa.

Trzęsacz – zejście na plaże i platforma widokowa w jednym.

Trzęsacz – widok na zachód.

Trzęsacz – kościół w chwili budowy znajdował się 2 km od morza.

Świerzno – pałac.

Lapidarium w Mechowie. Najstarszy nagrobek jaki zauważyłem pochodzi z 1858 roku. Sam cmentarz powstał około 1750 roku, z tego okresu mogą też pochodzić niektóre okoliczne drzewa pomnikowych rozmiarów.

Golczewo.

Czarnogłowy – część ruin pofabrycznych. Najprawdopodobniej są to pozostałości powstałej w 1902 roku fabryki przerobu wapienia. Znajdujący tam się zakład stał się największym w Niemczech producentem drobnego kamienia wapiennego używanego na wapno nawozowe. W 1921r. zamontowaną tam pierwszą w Europie elektryczną 85-tonową koparko - ładowarkę ułatwiającą wywóz urobku do zakładu produkcyjnego.

Sztuczne jezioro powstałe w wyniku eksploatacji kopalni wapieni. W internecie wyczytałem, że jest to ulubione jezioro wśród nurków i faktycznie na miejscu spotkałem taką grupę. Atrakcją jest podwodny zatopiony las.

Czarnogłowy – ruiny wiatraka holenderskiego z XIX wieku.

&feature=related

Film ukazujący nurkowanie i dno jeziora w Czarnogłowych.

Żółwia Błoć – pomnik ku czci poległych w I wojnie światowej. Obok niewielkie lapidarium.