Pałac w Wiejkowie z powypadkowym rekordem.

Poniedziałek, 12 sierpnia 2013 | dodano: 12.08.2013

Pierwszy raz w Koniewie i Wiejkowie, niedaleko Recławia.
Nie wszystko udało się zobaczyć, nie znalazłem, a właściwie zrezygnowałem po dość długim dreptaniu po polach z dojścia do grobowca w Wiejkowie, ze względu na zarośnięte drogi. Może udam się tam wczesną wiosną. Po wizycie w Wiejkowie chciałem udać do Mierzęcina, gdzie także mnie jeszcze nie było, postanowiłem pojechać skrótem, niebieskim szlakiem pieszym. Niestety po jakimś czasie szklak okazał się faktycznie pieszy, a nie rowerowy, zwróciłem więc i pojechałem tą samą drogą do domu tj. przez Zieleniewo, Widzeńsko, Goleniów, Kliniską. Na koniec pokręciłem się jeszcze po Wałach Chrobrego. Mierzęcin, nie ucieknie.

Pałac z 1846 r. wybudowany dla rodziny von Ploetz.

Koniewo.   Kościół filialny p.w. MB Częstochowskiej z XIV w. W poł. XVIII w. dobudowano drewnianą wieżą. Z tego samego okresu pochodzą malowidła na drewnianym belkowanym stropie, wykonane techniką tempery, pędzla Rosenberga z Quedlinburga przedstawiające chóry niebiańskie na tle obłoków. Na emporze organowej namalowane są herby fundatorów z rodzin von Flemming i von Plaudorf. Obiekt zabytkowy klasy „0"– nr rej. 1070 z 7.07.1987 r. ( strona Architektura Pomorza)

Droga Wiejkowo – Koniewo.

Szlak niebieski do Mierzęcina.