Pierwsze grzybobranie - maślaki i kozaki

Niedziela, 14 maja 2017 | dodano: 14.05.2017

Tym razem aparatu zapomniałem, a było całkiem wesoło komu i czemu robić zdjęcia.  Na początek można było zrobić zdjęcie  budowanemu właśnie Mostowi Cłowemu, Pierwsze przęsło zostało już położone.  Następnie w lesie pojawiła się całkiem spora paleta gatunków grzybów, jak połowę maja. Udało się także uzbierać porcję grzybów jadalnych, po przebraniu 18 maślaków i dwa kozaki.

W lesie mokro, co z połączeniu z zimnym kwietniem ( małe parowanie wody) i deszczem w nocy i dzisiejszymi opadami, wróży całkiem dobrze,  jeżeli chodzi o  kurki, kanie,, a może i borowiki. Byle był tylko czas.

Dziś na pierwszą burzę natrafiłem pod Goleniowem i udało mi się ją przetrwać bez zmoknięcia, w bezpiecznym miejscu. Za to prawdziwy armagedon był w Załomiu, gdzie przez ponad 2 godziny, była ściana wody lejąca się z nieba. Nie narzekam,  deszczu nigdy za dużo.

W Załomiu ciekawa scenka rodzajowa,  gdzie dwie osoby, wyglądające całkiem dorosło postanowiło zaistnieć w internecie. Jeden z delikwentów położył się w kałuży na środku jezdni i symulował pływanie, następnie wstał i do drugiego dał tekst "pokaż jak wyszło" ?
 Generalnie jestem zadowolony, moja miejscówka
pod Goleniowem nie została wykarczowana, sprawdziłem możliwość przejścia na "krzywy ryj" przez szóstkę, z powodu chwilowego braku mostu z Goleniowa do Miękkowa, w związku budową drogi ekspresowej.  Jak będzie sezon na grzyby, szkoda będzie marnować czasu na objazd przez Żólwią Błoć.

Śniadanie z połówki zbioru.