Wysyp kań + mleczaj

Wtorek, 7 września 2021 | dodano: 07.09.2021

Szybki wysyp na kanie, przed śniadaniem, potem konieczność załatwiania spraw urzędowych.    Zebrałem 25 sztuk,  selekcjonowanych sztuk, a więc średnich - bo te są najsmaczniejsze oraz płaskich, bo najłatwiej smażyć,  ale to nie ma znaczenia,  bo  mogłem zbierać wielokrotnie więcej   na razie lasek wydaje się wciąż nieodkryty, a po mojej wizycie,  jak ktoś  się przyjdzie, to nie zauważy, że coś ubyło.

Część dla siebie i rodziny, część  dla znajomej.

Powoli ruszają i inne grzyby, przedwczoraj były pierwsze podgrzybki, które pojawiły się punktowo, jest ciepło, tak więc priorytet ma teraz ich suszenie

Już dwa razy, dziś oraz 4 września, jak na zdjęciu, myślałem, że znalazłem rydza, ale  po bliższym obejrzeniu okazało się, że to trujący mleczaj wełnianka, zwany fałszywym rydzem. Grzyb podobny do rydza  tylko z góry i z daleka, niteczki na kapeluszu  od którego  pochodzi nazwa, a także biały kolor po przekrojeniu, powodują, że nie sposób pomylić grzybów,  wystarczy odróżnić kolor pomarańczowy od białego.

meteor2017
| 06:48 czwartek, 9 września 2021 | linkuj U nas też sporo kań, jednak takiej miejscówki ja ta ze zdjęć to nie spotkałem :-) Co do mleczajów, to też jeszcze nie spotkałem u nas rydzów... po prostu nie ma. Czasem sprawdzam kontrolnie jakieś trochę podejrzane, ale nic.
| 16:51 środa, 8 września 2021 | linkuj Miło mieć świadomość, że powoli wracasz do swych grzybowych pasji - miło się ogląda stosowne zdjęcia. Oby tak dalej i więcej.
| 20:26 wtorek, 7 września 2021 | linkuj Piękne grzybobranie - nie licząc oszukańca.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ieral