Zapomniany most ze swastyką pośrodku niczego, pętla do Schwedt polsko - niemiecka

Niedziela, 25 lutego 2024 | dodano: 25.02.2024

Bez dokładnego planu, jak i gdzie zawrócę, wyszło jak wyszło.

Dziś przetestowałem sobie wyjazd z Gryfina szlakiem czerwonym, który wyszedł bardzo pozytywnie, sprzyjała temu minusowa temperatura o poranku,  najniższe wskazanie  termometru rowerowego to -0,6 stopnia , wilgoć na wyjeździe na krajowej 31 i ryzyko gołoledzi, była nawet solarka w Gryfinie.

szlak czerwony przez Dolną Odrę

Później kawałek trójką i w Krzypnicy pod adresem nr 13 skręciłem drogą w las, by dojechać do stacji Pacholęta, którą ominąłem gdy byłem tam ostatnim razem.  Stacja na końcu świata, po środku niczego, z dala od samej wioski.  Droga początkowo piaszczysta, ale to tylko kawałeczek, później już ładna utwardzona,   najprawdopodobniej dużo lepszym wyborem jest skręcenie przy posesji nr 25.

Drogą przez osadę leśną Konikowo, dojechałem do  stacji Pacholęta  i mostu który prowadzi donikąd, z przebijającą swastyką i datą budowy 1933.

Następnie za stacją krótkim odcinkiem brukowym do  drogi na Lubanowo i skręt  na drogę krajową nr 31.

Słońce biło tam niemiłosiernie i większość zdjęć źle wyszła, ale spokojnie, zamierzam tam jeszcze nieraz przejechać, bo droga bardzo klimatyczna,  a skrót bardzo fajny,  pozwalający ominąć krajową 31.

Tymczasem na youtube jest film z tamtego miejsca ( o budynku, stacji, moście i swastyce).

Dalej bez kombinowania na Krajnik, przed Widuchową spotkałem jeszcze Gada bagiennego. Pozdrawiam

W oddali most z Krajnika do Schwedt.

Widok ze strony polskiej na Niemcy koło Schwedt.

Ze Schwedt szlakiem Odry i Nysy, aż do Gartz, tam zjazd na główną drogę, pierwszy raz po remoncie. Nie ma już słynnego brukowanego odcinka przed Gartz.

W lewo do Tantow, wjazd na stacje,  na stacji rozkład aż do grudnia 2024, z zastępczą komunikacją autobusową, a potem przez Rosow, Rosówek i CC do domu.

W ciągu dnia szybki wzrost temperatury,  powyżej 10 stopni.