Żelechowo - teren pętla

Niedziela, 3 marca 2024 | dodano: 03.03.2024

Szczecin - CC -  "  Autostrada Poznańska"          - Gryfino - Bartkowo - przecięcie szosy - Steklinko - las - Czarnówek - szlak czerwony  - pod Babinek - Lubicz - teren  szlak czerwony do Kłodowa -  kierunek Rynica - krajowa nr 31 kawałeczek - droga leśna 22 - jezioro Kiełbicze -  - Żelechowo - Wilcze - Żarczyn - droga leśna  na Babinek - Steklno - szlak żółty  skrót przez las do Mielenka Gryfińskiego -  Osuch - zbyt się rozpędziłem  i pojechałem kawałeczek na Borzym - powrót do Chwarstnicy  - wzdłuż S-3  -  Gardno - Radziszewo -"  Autostrada Poznańska"            - Dziewoklicz - Wyspa Pucka - Szczecin

Początek  nieznanych do dzisiaj  tras,  droga z Barkowa zbliża się do przecięcia z drogą nr 121, tym razem pojechałem skrótem prosto  do Steklinka,  droga dla samochodów ślepa, pod koniec wioski zaczyna się zamknięta dla ruchu samochodowego droga leśna

Przejazd  przez Steklinko i dalej przez las do szosy na Czarnówko

W Czarnówku, ostry skręt w lewo, na szlak pieszy czerwony, który był tylko na mojej mapie,  co ciekawe na drodze polnej jako pieszy pojawiło się oznaczenie, czerwonego szlaku rowerowego,  parę drzew dalej  pojawiło się oznakowanie szlaku czerwonego

Skręt w prawo szlaku czerwonego, prosto biegnie szlak rowerowy czerwony do Babinka i dalej Lubanowa.

I prosto przez pola, z koniecznością przeprowadzenia roweru w zagłębieniu,  którym  była woda, ale dało radę ominąć.   Tak do szosy  biegnącej do Widuchowej.

Tam kawałek asfaltu,   zjazd do Lubicza i kontynuacja szlaku czerwonego, droga miejscami nieco piaszczysta, raz lepsza, raz gorsza, oznakowanie im dalej od Gryfina tym gorsze.

Wyjazd pod Kłodowem

Nie zauważyłem nawet gdzie szlak czerwony odbił na południe.  W Krzywinie, zobaczyłem  drogowskaz na Rynice, drogą tą dojechałem do krajowej drogi nr 31.

Skręciłem na południe  i to był dobry wybór, bo kawałeczek dalej zauważyłem  zjazd na drogę leśną  prowadząca do Jeziora Kiełbicze ,  droga ta o numerze 22 jest doskonałym skrótem do samego Żelechowa

Po drodze pierwsza żaba

Jezioro Kiełbicze, koło którego biegnie szlak czerwony, który  zgubiłem wcześniej

Po wyjechaniu na asfalt, dalej na południe odbija interesująco wyglądająca droga nr 24

Ja udałem się do Żelechowa.

W Żelechowie powrót na północ do wsi Wilcze, skąd   główną szosą do Żarczyna i dalej znowu przez las, przetestowaną wcześniej drogą leśną  do Babinka

Dalej prosto do Steklna i tam znowu nowy pomysł, by pojechać skrótem szlakiem żółtym do  Bartkowa

Do Bartkowa nie dojechałem  bo prosto biegła piękna trasa leśna, tak jak się domyślałem biegnąca do Mielenka Gryfińskiego, szczególnie w tym kierunku droga godna polecenia, bo  biegnie niemal cały czas w dół.

Tuż pod Mielenkiem droga leśna kończy się,  zabudowania to już  droga asfaltowa przy kościele w Mielenku.

Rzut oka do tyłu, kto by pomyślał, że tam za zakrętem jest piękna droga leśna ?

Tu widok przy kościele w Mielenku, jadąc od strony  Osucha, za kościołem skręcamy w lewo, a następnie skręcamy w pierwszą drogę w prawo

Osuch, dalej jak w opisie na górze, znajomymi już drogami