Największy platan na świecie i najgrubsze drzewo w Polsce w jednym - obwód 11 metrów.

Wtorek, 22 maja 2012 | dodano: 22.05.2012

Zdjęcie dnia. Cel wycieczki. Największy na świecie platan klonisty „Olbrzym” oraz najgrubsze drzewo w Polsce. Obwód ponad 11 metrów (1138 cm - rok 2012 , od 2004 roku przybył 1 metr), wysokość 35 metrów. Wiek ok. 220 – 280 lat w zależności od źródła. Miejsce: Chojna, park za murami miejskimi przy drodze do Szczecina.

#lat=52.992930831472&lng=14.34039&zoom=12&maptype=ts_terrain

Uwaga: Mapa przedstawia tylko trasę zwiedzania po stronie polskiej. Dojazd ze Szczecina i powrót trasą Oder- Neisse Radweg ( dla niewtajemniczonych jest to droga rowerowa biegnąca po niemieckiej wzdłuż Odry i Nysy). Drogi po niemieckiej stronie są wyłączone z ruchu samochodowego i nie można ich znaleść na mapie.

Drzewo w okazałości. Te podłużne kreski, to nie jest płot, tylko inne drzewa dla porównania.

Pozostałe:

Po przekroczenia granicy koło Schwedt, po krótkiej chwili odbiłem na Cedynię a potem na na Chojnę. Przez około 10 km, jechało się pod górę, z dwoma małymi przerwami. Całe szczęście na całej długości droga była zacieniona.

Kuropatniki. Dworek myśliwski wybudowany w latach 1820 – 1830.

Po minięciu wioski rozpoczęła się długa bardzo ciekawa aleja, miejscami składająca się z czterech rzędów drzew, dodatkowo różnych gatunków np. po prawej lipy, po lewej kasztanowce.

Majątek w Krzymowie.

Przeogromny majątek, otoczony wysokim murem, z zachowanymi budynkami gospodarczymi, parkiem, resztkami cmentarza. Pałac znacznie ciekawej prezentuje się z drugiej strony, którą można zobaczyć z terenu kościoła. Niestety teren kościoła był zamknięty a drzewa spowodowały, że zoom był bezużyteczny.

Jeden z budynków gospodarczych.

Po minięciu Krzymowa, udałem się kolejnym objazdem do wsi Stoki.

Stoki. Dwór z XIX wieku.

Następnie kolejny skok w bok, na drogę gruntową do jeziora Ostrów.

W tył zwrot na Stoki, i dalej lokalną drogą do samej Chojny.

Z dużej odległości fotka, kopca ku czci króla szwedzkiego z 1630 roku.

| 13:56 czwartek, 24 maja 2012 | linkuj Właśnie dla Twoich "odkryć" nawet tych z najbliższej okolicy z przyjemnością tu zaglądam zwłaszcza, że "dokumentacja" zdjęciowa zawsze jest u Ciebie przedniej marki.
jarrek-removed
| 09:15 środa, 23 maja 2012 | linkuj O pewnych rzeczach nigdy bym się nie dowiedział gdybym Was nie czytał.
Super pomysł na wyjazd.

p.s.
w czasie zaznaczania trasy na bikemap w momencie gdy przełączy się widok mapy na opencyclemap pokazują się drogi rowerowe, tylko ich przebieg trzeba rysować "prostymi" - sorry za wymądrzanie się, ale często korzystam z Twoich pomysłów na wyjazdy.
| 22:51 wtorek, 22 maja 2012 | linkuj 11 metrów obwodu, aż niewyobrażalne :)
| 19:50 wtorek, 22 maja 2012 | linkuj ale piękny ten dąb ! Ty zawsze coś wynajdziesz ...i to u nas !....:))) ciekawe ile osób potrzeba ,żeby go objąć ? :))))
| 19:50 wtorek, 22 maja 2012 | linkuj Sprostowanie: platan klonisty :), choć najgrubsze drzewo też mi sie zawsze kojarzyło z dębem lub lipą. O tym drzewie nic nie wiedziałem aż do wizyty na tegorocznym Pikniku nad Odrą, otworzyłem na chybił trafił nowo zdobyty przewodnik i znalazłem informacje o tym drzewie.
| 19:37 wtorek, 22 maja 2012 | linkuj ale piękny ten dąb ! Ty zawsze coś wynajdziesz ...i to u nas !....:))) ciekawe ile osób potrzeba ,żeby go objąć ? :))))

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa udocz