Szczecin - Rzepin via Oder Neisse Radweg.

Sobota, 14 września 2013 | dodano: 14.09.2013

Dziś wiedziałem, że będzie większa jazda, choć tak naprawdę nie wiedziałem dokąd zajadę, brałem pod uwagę Rzepin, Frankfurt, zwiedzanie na trasie Bad Freienwalde, Wriezen. Zabrałem więc zakupioną w Berlinie mapę rowerową Brandenburgii i mapę województwa lubuskiego. Obudziłem się już po pierwszej i zasnąć dalej nie mogłem, ostatecznie na szlaku byłem około 04:30.

Wyszła trasa Oder – Neisse Radweg z Gartz (Oder) do Kosrzyna. Do samego Gartz jechałem drogą główną przez Rosówek. Z Kostrzyna do Górzycy drogą nr 22 i dalej spokojną drogą 139. Najważniejsze dla mnie było zobaczenie cmentarza żydowskiego w Gross Neuendorf, zajrzałem na przeprawę promową w Gozdowicach, robiąc zdjęcie rozkładu, gdyż wpadłem na pomysł nowych szlaków w oparciu o tą przeprawę. Wyciągnąłem wniosek, by jak będę kiedyś jechał na wycieczkę z Kostrzyna do Guben, ominąć zatłoczoną drogę z drogę 137 biegnącą z Międzyrzecza do Słubic , lepsza była krajowa 22. Wcześniej miałem taki pomysł, by kiedyś pojechać pociągiem do Kowalowa i stamtąd jechać do Słubic i dalej na południe. Drogą tą jechałem kilkaset metrów w Kowalowie, nie wiem czy jest tak zawsze, ale wczoraj był tam naprawdę duży ruch.

Ogólnie bardzo udana wycieczka, której nie poczułem w nogach (sprzyjający wiatr).

url=http://photo.bikestats.eu/zdjecie,427692,brama-w-gartz-oder.html]

Brama w Gartz (Oder) © dornfeld
[/url]

Gartz.

url=http://photo.bikestats.eu/zdjecie,427693,schwedt-krajnik-dolny.html][/url]

Most na trasie Schwedt – Krajnik Dolny, droga zamknięta dla samochodów do końca września.

Stolpe

Jeden z piękniejszych momentów, poranek na pustkowiu, ptaki głośno drą dzioby, tak że pojawia się piękne echo.

Trzeba mieć naprawdę samozaparcie by na takiej drodze z wiatrem w plecy, skręcać w bok i szukać zabytków.

Kultowe miejsce, dawny most kolejowy na linii Siekierki – Wriezen.

Obok droga rowerowa do Wriezen, która chcę w przyszłości wykorzystać.

url=http://photo.bikestats.eu/zdjecie,427711,przeprawa-w-gozdowicach.html][/url]

Na 109 km skręciłem w stronę przeprawy promowej w Gozdowicach.

Rozkład kursowania promów. Pomysł na wycieczkę, pociągiem do Mieszkowic, na przeprawę, w górę do mostu z Siekierek., stąd 12 km drogą rowerową do Wriezen i mega zwiedzanie, jest co.

Cmentarz żydowski w Gross Neuendorf.

Dalej, wykręcanie kilometrów przez Kostrzyn, kawałek drogą nr 22 i przez Kowalów prosto do Rzepina.

W przyszłym roku, chcę przejechać Oder – Neisse – Radweg do trójstyku, w dwóch etapach. Pierwszy etap to jednodniowa wycieczka do Guben, jazda trasą od Frankfurtu lub Kostrzyna.
Kupuję się Brandenburger Ticket i jedzie do Eberswalde, tam przesiadka do Frankfurtu i jazda do Guben / Gubina, powrót przez Berlin. Jakby był ktoś chętny do biletu, można pisać na prive, niekoniecznie musi to być w tym roku. Wychodzi taniej niż z noclegiem i wyspać można się we własnym domu.