Wymiana napędu

]Łańcuch PC-850 40,80 zł
Linka hamulca - 5,95 zł
Serwis 28 zł

Powrót do starego zestawu,ostatnio jeszcze raz zrobiłem eksperyment z firmą Shimano, na łańcuchu z wyższej półki za ponad 100 zł rower przyjechał około 7 tys. Więcej miałem na trzykrotnie tańszym łańcuchu SRAMA takim jak dziś oraz jeszcze tańszym zestawie PC-830. Generalnie za tą samą cenę na komponentach SRAMA przejeżdzam dwa razy więcej kilometrów.

ula | 00:22 czwartek, 12 grudnia 2013 | linkuj No właśnie, a napęd jest jeszcze bardziej śmiertelny. ;)
Dodam, że przy ostatnich wymianach napędu, miałam wielką ochotę wypróbować kasetę SRAM, ale niestety w sensownym czasie dostępna była tylko 11-28. Zadowoliłam się póki co tylko łańcuchami SRAM i eksperymentuję. W obu rowerach mam korbę Alivio. W crossie łańcuch PC-890, czyli najlepsze co SRAM robi w kategorii ośmiorzędowej w połączeniu z kasetą Acera. Po 5,6 tys. km kaseta wygląda bardzo dobrze, zużycie minimalne, zobaczymy jak będzie po zimie. W mtb łańcuch trochę słabszy PC-870 w połączeniu z kasetą Alivio. Na razie nie oceniam, bo przejechałam dopiero 1,9 tys. km. Łańcuch PC-870 ma niklowane tylko zewnętrzne ogniwa i trochę bardziej łapie brud, ale w porównaniu z łańcuchami Shimano oba są moim zdaniem lepsze. Z tym, że do tanich nie należą, ale będę obliczać opłacalność dopiero jak napędy padną. ;)
| 14:39 środa, 11 grudnia 2013 | linkuj Bo od mycia skóra się ściera i człowiek umiera... Znam, znam... :D
ula | 14:33 środa, 11 grudnia 2013 | linkuj Michał, znasz to powiedzenie? Częste mycie skraca życie. :D
| 14:20 środa, 11 grudnia 2013 | linkuj ula, mam identyczne przemyślenia co do konserwacji i wytrzymałości napędu. :)
ula | 13:59 środa, 11 grudnia 2013 | linkuj Łańcuch Shimano z wyższej półki = mniejsza żywotność. Każdy Ci to powie z wyjątkiem krętaczy i naciągaczy z Synkrosa. Wyższe grupy Shimano są dobre dla osób potrzebujących lekkich, precyzyjnie działających podzespołów. Jak chcesz coś trwałego i pancernego, to wyżej Alivio nie powinieneś sięgać. Ja na Acerze przejechałam ponad 11 tys. km, na Alivio (kaseta, łańcuch, korba na octalink) 14,7 tys. km. Żadnych konserwacji i czyszczenia nie robię. Podobnie jak Ty, jeśli jest mokro, błoto itp. przecieram szmatą. Wbrew zaleceniom różnych serwisów, nie żałuję za to smaru. Używam White Lightning, naprawdę dobry i wcale nie łapie tak bardzo brudu.
| 17:49 wtorek, 10 grudnia 2013 | linkuj Dobrze wiedzieć.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa patrz