Święty dąb, kompilacja szlaków rowerowych koło Goleniowa.

Niedziela, 6 kwietnia 2014 | dodano: 06.04.2014

Przejazd fragmentami szlaków rowerowych w okolicach Goleniowa: : żółtego ze Stawna do Goleniowa, czerwonego z Goleniowa do Imna, zielonego z Burowa do Mostów i dalej do Glewic.  Na wszystkich szlakach, które nie pokrywały się z drogami publicznymi przez cały dzień nie spotkałem żadnego człowieka.  Przejazd z dostępną od wielu lat za darmo mapą turystyczną miasta i gminy Goleniów i książeczką z opisami szlaków.  Mapa jest niezbędna gdyż  oznaczenia szlaków fatalne -  żółtego w ogóle nie widziałem, szlak czerwony tylko do wjazdu na drogę polną za Marszewem, dalej tylko wg. mapy, podobnie z zielonym. Złota zasada stosowana w Goleniowie, oznakowanie jeżeli już jest to tylko w kierunku podanym za przewodnikiem turystycznym, widocznie jazda pod prąd jest zabroniona :) Mimo trudności, warto było, choć dziś także gdzieniegdzie trzeba było prowadzić rower:  za torami  między Marszewem i Imnem oraz od   Burowa do "Świętego Dębu" .  Odnośnie, mapy to jest, a  przynajmniej była  dostępna w informacji turystycznej w Goleniowie, czynnej od poniedziałku do piątku między 13:00 a 17:00. Dziś patrzyłem, bo zgubiłem mapę, na szczęście znalazłem drugi egzemplarz.  Zgubiona mapa. na pewno się komuś przyda, a nawet jeżeli  nikt jej nie podniesie, to tragedii nie ma, jest z papieru więc się szybko rozłoży. Wracając do mapy i przewodnika po szlakach to w ostatnich latach, były one rozdawane  na "Pikniku nad Odrą", który będzie już niedługo, w drugi weekend maja na Walach Chrobrego.

Bącznik - dawny drogowskaz, który wskazywał odległości do Goleniowa i Stargardu

Bącznik - dawny drogowskaz, który wskazywał odległości do Goleniowa i Stargardu. © dornfeld

Bącznik - ruiny dawnego młyna
Bącznik - ruiny dawnego młyna. © dornfeld

Dom w Bolechowie
Dom w Bolechowie © dornfeld

Dąb, pomnik przyrody w Bolechowie, rower dla porównania
Dąb, pomnik przyrody w Bolechowie, rower dla porównania © dornfeld

Fragment korony drzewa
Fragment korony drzewa © dornfeld

Kościół w Marszewie
Kościół w Marszewie © dornfeld

Na szlaku czerwonym z Marszewa do Imna
Na szlaku czerwonym z Marszewa do Imna © dornfeld

I po co ci ludzie jeżdżą do Niemiec, czy u nas nie jest ładnie?
I po co ci ludzie jeżdżą do Niemiec, czy u nas nie jest ładnie? © dornfeld

Później pomnikowa aleja dębowa
Później pomnikowa aleja dębowa © dornfeld

Stary cmentarz w Imnie
Stary cmentarz w Imnie © dornfeld

Sporo. jak na polskie warunki, nagrobków począwszy od lat 80 - tych XIX wieku
Sporo. jak na polskie warunki, nagrobków począwszy od lat 80 - tych XIX wieku. © dornfeld

Kościół w Mostach
Kościół w Mostach. © dornfeld

Święty Dąb, na szlaku zielonych między Mostami a Burowem, dla porównania rower i wiata
Święty Dąb, na szlaku zielonym między Mostami a Burowem, dla porównania rower i wiata. © dornfeld

Wyjątkowo urokliwe miejsce
Wyjątkowo urokliwe miejsce.Na zdjęciu nie widać, okolicznych łąk i ptactwa.  © dornfeld

Przewodnik poleca, że najlepiej tu przyjechać samemu i moim zdaniem mają rację
Przewodnik poleca, że najlepiej tu przyjechać samemu i moim zdaniem mają rację. Latem koniecznie należy zabrać ze sobą długie spodnie, pokrzywy już rosną. Miejsce choć bliskie cywilizacji to leży na końcu świata. Brak kosza na śmieci, w przypadku postoju, którego efektem jest powstanie brudzących śmieci, należy mieć ze sobą coś by je zapakować.  © dornfeld

Obok jest jeszcze kapliczka
Obok jest jeszcze kapliczka. © dornfeld

Najlepszy dojazd, po minięciu Mostów, skręcić w prawo w drogę pożarową 45. Od Burowa droga w głębokim piachu, poza tym dalej i bardziej skomplikowanie
Najlepszy dojazd, po minięciu Mostów, skręcić w prawo w drogę pożarową 45. Od Burowa droga w głębokim piachu, poza tym dalej i dojazd bardziej skomplikowany.  © dornfeld

Stare budynki koło stacji w Mostach, widoczna dawna nazwa stacji
Stare budynki koło stacji w Mostach, widoczna dawna nazwa stacji "Speck". © dornfeld

Trafił się też pociąg, jak to w niedziele, napakowany do granic możliwości, wejście z rowerem niemożliwe, odradzam wycieczki rowerowe z powrotem w niedzielny wieczór z Kołobrzegu lub Szczecinka
Trafił się też pociąg, jak to w niedziele, napakowany do granic możliwości, wejście z rowerem niemożliwe, odradzam wycieczki rowerowe z powrotem pociągiem w niedzielny wieczór z Kołobrzegu lub Szczecinka. Dla odmiany w soboty przeważnie pusto.  © dornfeld

Później przedzieranie się bokiem ( jednostka wojskowa) do Glewic i testowanie różnych dróg, aż dotarłem z drugiej strony do jednostki. © dornfeld

Z Glewic do drogi krajowej nr 6 i dalej przez Żółwią Błoć, Miękkowo do Goleniowa, dalej klasyczna trasa przez Rurzyce
Z Glewic do drogi krajowej nr 6 i dalej przez Żółwią Błoć, Miękowo do Goleniowa, dalej klasyczna trasa przez Rurzyce. © dornfeld