Udane zakończenie sezonu na grzyby :)

Środa, 15 października 2014 | dodano: 15.10.2014

Zakończenie sezonu grzybowego
Zakończenie sezonu grzybowego © dornfeld

Burza, przerwa pod wiatą, a potem powrót do lasu
Burza, przerwa pod wiatą, a potem powrót do lasu © dornfeld

W zeszłą niedzielę był rekord jako przeciwwaga dla słabych grzybnych dystansów, dziś więc był słaby grzybny dystans jako przeciwwaga dla niedzielnego rekordu :)

Wysyp w pełni, pełny kosz wyselekcjonowanych grzybów. !1. Zbierałem tylko twarde kapelusze (50 % znalezionych grzybów), , które będą wygodne w krojeniu na suszenie, po drugie tylko takie w deszczowych warunkach mogłem zbierać,by przeżyły pełną wybojów drogę rowerową do Szczecina, inne się sklejają i zamieniają w maź. 2. Grzybobranie rozpocząłem po południu, kiedy wszyscy już wychodzili z pełnymi koszami.(100 % udanych zbiorów u napotkanych grzybiarzy !) Widać, że grzyby na moich polach były wszędzie, gdyż wszędzie było pełno obciętych nóg i zostawionych grzybów robaczywych. Tam gdzie nie stanęła stopa ludzka od razu grzyby występowały w masowych ilościach. Rano tempo zbioru byłoby o wiele wyższe. Powyższe uwagi dotyczą pewnych grzybnych miejsc na dwóch polach, tylko tam zbierałem, przez cały sezon, nie licząc sierpniowej miejscówki koło Karszna, Ciągle bardzo dużo młodych grzybów. To prawdopodobnie moje ostatnie grzybobranie, kolejne było by możliwe dopiero po 20 października (w weekend,  jeżeli pogoda pozwoli kolejne nabijanie km, przyszły tydzień Loecknitz) , ale moje potrzeby zostały w pełni zaspokojone. Jest to jeżeli chodzi o okolice Szczecina bardzo dobry sezon. Przede wszystkim obserwuje ponad standardowo długi wysyp, który rozpoczął się po 20 sierpnia i trwa prawie bez przerwy do tej pory, choć w różnych miejscach.
Pierwsze grzybobrania rozpocząłem w okolicach Karszna,  kiedy bliżej Szczecina nie było nic, potem pojawił olbrzymi choć krótki wysyp koło Tanowa. Jak skończyły się tam grzyby przez długi czas obserwowałem udane grzybobrania na terenie Niemiec na południe od wsi Blankensee około 3 km od granicy z Polską. O występowaniu grzybów świadczy też odbywający się bez przerwy handel grzybami na drodze krajowej nr 3 na północ od Goleniowa. Przez najbliższe dni na pewno można liczyć na udane grzybobrania. Dystans nieco większy, gdyż z powodu burzy dwa razy wjeżdżałem do lasu.