Poszukiwanie skrótu Strzelewo - Ogorzele

Sobota, 22 listopada 2014 | dodano: 22.11.2014

Cała trasa. Drogi polne jak zwykle zaznaczone "na oko" . Powrót m.in przez las, drogą nr 27. Po wyjeździe na drogę nr 3 skręciłem na Miękowo, z pominięciem Babigoszczy, co pokazuje mapa, stąd niewielka różnica dystansu.

Dziś postanowiłem przetestować skrót między wioskami Strzelewo i Ogorzele. Skrót pozwala połączyć drogę krajową nr 6 z wojewódzką 106 z pominięciem Nowogardu. Oszczędza się, czas i kilometry pod jednym warunkiem, że się zna drogę. Biegnie tam czerwony szlak rowerowy, ale oznakowanie jest tak szczątkowe, że zabłądziłem dwa razy jadąc z przeciwstawnych stron, przy czym na tą przeciwstawną stronę trafiłem tylko dzięki konsultacji z tubylcem. Jadąc od strony Ogorzela pierwszy i jedyny znak szlak rowerowy jest dopiero po przejechaniu 1 km w lesie. Tylko, że w którym miejscu należy skręcić do lasu nie wiadomo.. Nie ma również żadnego oznakowania w charakterystycznym miejscu widocznym na przedostatnim zdjęciu, gdzie należy zmienić kierunek jazdy. Od strony Strzelewa także jest sporo zdradliwych miejsc. Dlatego sporo tam się najeździłem, ale za to poznałem wszystkie możliwe drogi między tamtejszymi wioskami.

Oto skrót:

Długość około 4 km, zamiast 15 km, bez konieczności jazdy przez zatłoczony Nowogard, w tym bardzo ruchliwy odcinek biegnący w stronę S-6.

Jak dojechać:

1. Strzelewo -  Ogorzele

a) Gdy jedziemy od strony Czermnicy, przy kościele skręcamy w lewo, przy końcu ulicy w prawo.  Kawałek dalej rozjazd i znowu skręcamy lekko na prawo , jak na poniższym zdjęciu:

Rozjazd
Rozjazd © dornfeld
  dalej stosujemy zasadę, że przy wszystkich rozjazdach nie skręcamy nigdy w prawo, tyle wystarczy by dojechać do celu.

Tutaj przykład, gdzie sprawdza się powyższa zasada, droga główna skręca w prawo, należy jednak jechać prosto:
Zdradliwy rozjazd
Zdradliwy rozjazd © dornfeld

Na zdradliwym polu
Na zdradliwym polu © dornfeld

Za pierwszym razem, w tym miejscu zrobiłem błąd, skręciłem w prawo i dojechałem do Świerczewa , a potem wielką pętle przez Nowogard, a byłem kilka minut od celu. I znowu zasada nie skręcać w prawo ma tu zastosowanie. Należy skręcić lekko w lewo i jadąc wzdłuż widocznego pola wjechać las, dalej prosto aż do skrzyżowania dróg leśnych.

Pomnik przyrody
Pomnik przyrody © dornfeld

Stojąc na "zdradliwym polu" całkiem po lewej strony mamy widoczny pomnik przyrody, tam  jednak nie skręcamy !

Słupek orientacyjny
Słupek orientacyjny © dornfeld

Po prawej stronie mamy taki słupek, skręcamy. Gdzie? Oczywiście w lewo. Drogą pożarową nr 20, dojeżdżamy do celu.

b) z  pozostałych kierunków, mijamy kościół i jedziemy prosto, dalej tak samo jak w punkcie a)

2. Ogorzele - Strzelewo.

a)Gdy jedziemy od strony Golczewa, przy tablicy z nazwą miejscowości skręcamy w prawo
b) Gdy jedziemy od strony Nowogardu, przy tablicy informującej o końcu wsi, skręcamy w lewo

dalej  jedziemy  drogą pożarową nr 20, dopiero, w środku lasu  jest jedno oznaczenie szlaku, za jakiś czas mijamy skrzyżowanie dróg leśnych, przy którym po prawej stronie stoi charakterystyczny skrzywiony kamienny słup, tam skręcamy w prawo ( jadąc prosto pojedziemy do Świerczewa).

Oto te miejsce:

Rozjazd na drodze pożarowej nr 20
Rozjazd na drodze pożarowej nr 20 © dornfeld

Później jedziemy cały czas prosto, nie skręcając nigdzie w lewo, aż do samej wioski.

Oczywiście, gdy wracałem i byłem tu po raz pierwszy pojechałem najpierw prosto i po raz drugi wylądowałem w Świerczewie. Tym samym przejechałem drogi między tymi wioskami we wszystkich możliwych kombinacjach.

Robi się już ciemno, a tu nowa droga leśna,  między Czermnicą a Łożnicą :)
Robi się już ciemno, a tu nowa droga leśna, między Czermnicą a Łożnicą :) © dornfeld

I mam już kolejny powód by wybrać się na rower.