Puszcza Goleniowska - szlak niebieski pętla

• Temperatura -2.0°C
Niedziela, 30 listopada 2014 | dodano: 30.11.2014

Dalszy ciąg pięknej rowerowej pogody, ja tam nie narzekam.Chyba już wszyscy  zapomnieli jak w czasie upałów lepili się od potu, te denerwujące i gryzące muchy, pszczoły i  inne robale. Nie trzeba się już bać, że się dostanie udaru cieplnego, mniej się wydaje na napoje. Rower się nie brudzi, nie ma kurzu, drogi piaszczyste stają się bardziej łatwe do przejechania. Same plusy.  Może ciut za mocno wieje i lepiej by było rano wsiąść z pociąg i wracać razem z wiatrem. Niestety mogłem wyjechać z domu dopiero tuż przed 12:00.

Szczecin - Załom - wzdłuż torów do Klinisk - szlak niebieski do drogi pożarowej nr 8,  testowanie trasy - wyjazd na drogę nr 142, na wysokości słupka 4,5 km, jazda wzdłuż drogi (patrz zdjęcie nr 3) do zjazdu na  Strumiany,wjazd na szlak niebieski i z drugiej strony dojazd do drogi pożarowej nr 8, jazda drogą nr 8 w kierunku północnym - Kliniska - jazda wzdłuż torów drugą stroną do Załomia - Szczecin

Dziś głównym punktem programu było znalezienie odpowiedzi na pytanie, które postawiłem na końcu relacji z wycieczki dnia 17 kwietnia 2014 r.

Droga nr 8  od strony Klinisk. Zaczyna się tuz przed rozwidleniem w kierunku Strumian i Sowna.

Kończy się przy drodze nr 142 przy słupku  4,5.

Po wyjeździe na drogę 142, przejechałem kilka km tą drogą. To pas awaryjny, planowanej drugiej nitki autostrady Berlin - Królewiec.

Jest to gotowa ścieżka rowerowa, w kierunku Chociwla, nawierzchnia bije na głowę tą, która jest na właściwej drodze, oczywiście jeżeli usunie się z niej trawę. Powód jest prosty, w przeciwieństwie do właściwej drogi nikt tędy nie jeździł przez ponad 70 lat.

Widok w kierunku Szczecina. 1. Oczyścić drogę 2. Postawić znaki. 3. zrobić przejście dla pieszych na wysokości Wielgowa i postawić drogowskaz, by było wiadomo jak się dostać stamtąd do Szczecina i gotowe.

Przy torach do Klinisk. Na wszelki wypadek zadzwoniłem na Policję, sprawa była znana, na szczęście nie jest to skradziony i porzucony pojazd.