Wysyp kurek na "Kurkenstrasse" - 460 sztuk

Niedziela, 25 czerwca 2017 | dodano: 25.06.2017

Jestem w szoku, po 30 latach zbierania i denerwowania się na uwagi w różnego rodzaju atlasach, że kurka to łatwy grzyb do zbierania i występujący w masowych ilościach, przekonałem się, że jest taka możliwość. Początek, był dosyć marny, może jakieś 30 grzybów w godzinę, czy nawet półtora, ale potem, nie ukrywam podpatrzyłem miejscowych, przedzierających się w oddali na pewną piaszczystą przecinkę przeciwpożarową. Poszedłem z drugiej strony i moim oczom ukazał się dywan kurek rosnących na czystym piachu. To nie było zbieranie, ale jak najszybsze wrzucanie co ładniejszych sztuk, zanim zderzę się z konkurencją. Przy czym to co piszę, nie jest ubarwianiem sytuacji, zbiór był tak szybki, na ile technicznie jest możliwe wrzucanie grzybów do siatki. Później zrobiłem objazd na drugi koniec tej drogi, na sam koniec bądź początek lasu i również zastałem miejscowego Pana z rowerem i widok był podobny na nieprzeczesanym jeszcze miejscu.  Oczywiście nie zbierałem, nie mam zamiaru zabierać komuś grzybów z przed nosa, ale miejsce sobie zapamiętałem.  Łącznie zebranych zostało 1,75 kg kurek z tego tak na oko, 1,5 kg było w jakieś 15 minut.  Na "Kurkenstrasse"   spotkałem 7 osób, choć cały las był pusty więc to nie był przypadek. Jak tylko będę mógł zrobię w tygodniu powtórkę, ciekaw jestem czy powtórzy się to jeszcze raz?  Poprzednio na 400 gram, wlazło 140 kurek, dziś jest ponad 4 razy więcej, łącznie w 3 godziny, choć tak naprawdę wszystko rozegrało się w kwadrans. Stąd też kurki wyglądają jak wyglądają, w gorącym momencie nie było czasu na czyszczenie, gdyż każda minuta oznaczała duży ubytek w zbiorach.

Aparatu nie brałem do lasu ze względu na zapowiadane deszcze, niby szkoda  tego widoku, ale może jeszcze się kiedyś taki trafi, przy czym w gorącym momencie nie było i tak czasu, na szukanie aparatu.  Podgrzybki jakieś tam są, ale nawet po nie, nie zaglądałem.
Warto było wstać o czwartej, gdyby człowiek wiedział to co wiedział i znał  z góry miejsce, to i  wyjazd o drugiej w nocy nie byłby problemem. Deszcze oczywiście były i  to obfite, ale to bardzo dobrze.

Ostatnia jajecznica na kurkach , tym razem starszy na coś bardziej wykwintnego.

Gość | 18:59 środa, 28 czerwca 2017 | linkuj Czy mógłby Pan wskazać chociaż rejony tych pięknych kurkowych miejsc? Szukam dobrego miejsca kurkowego koło Szczecina już długo i niestety bezskutecznie. Dzięki Panu już poznałem rejon Miękowa i drogi leśnej nr 27. Świetne grzybowe miejsce. Z góry dziękuje
| 20:39 wtorek, 27 czerwca 2017 | linkuj Bardzo długa wycieczka do tego ze wspaniałym zbiorem kurek. Ja jestem traktowany jako ten, który pasjonuje się bocianami, Ty natomiast od lat bardzo często informujesz o zbiorach grzybów ale jednak nigdy pod koniec czerwca. Jajecznica z kurkami wygląda smakowicie aż mi ślinka leci.
| 15:36 poniedziałek, 26 czerwca 2017 | linkuj prawdziwe żniwa kurkowe, ale - jak widać - konkurencja nie śpi!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zdraz