Borowik ceglastopory - najładniejszy w karierze

Czwartek, 19 października 2017 | dodano: 19.10.2017

Przede wszystkim chciałem się przejechać i się przejechałem, w okolicy ścieżki rowerowej pod Rieth,  po polskiej stronie  z roweru zauważyłem takie cudo, przepiękny borowik ceglastopory. Gdzie indziej nic specjalnego, ale u mnie  rzadki grzyb, ostatni raz widziałem ten gatunek 2 lata temu w Puszczy Bukowej, ale takiego dużego i ładnego  ładnego  egzemplarza nie spotkałem nigdy.  Grzyb jadalny, ale uznałem, że szkoda go zbierać, więc przykryłem go liśćmi, by rozsiewał zarodniki.  Cechą charakterystyczną tego kolorowego borowika, jest zaczerwieniona noga i brak charakterystycznej siateczki na nodze.  Mityczny borowik szatański,  ma  biały kapelusz,  mało kto go widział w życiu i jest pod ochroną.   Z kolei borowik ponury, także uważany za jadalny ma siatkę na nodze, jak większość borowików. Jest jeszcze lekko trujący  borowik żółtopory z żółtą gąbką pod kapeluszem.

Maślak pstry

Okazuje, się, że można spotkać jeszcze podgrzybki,  w ciągu kilkunastu minut zebrałem kilka sztuk do jajecznicy, a na zdjęciu powyżej   jeszcze mała grupka maślaczków, kto wie może jeszcze wyrośnie więcej sztuk ?

| 18:15 piątek, 20 października 2017 | linkuj ja nigdy nie zbierałąm takich borowików i chyba nie bede
| 17:53 piątek, 20 października 2017 | linkuj Przepiękny ten borowik
| 19:27 czwartek, 19 października 2017 | linkuj Widywałam takie borowiki w Tanowie, nawet koło domu, w bukowym lesie. Ale nie byłam pewna, czy to jest grzyb jadalny więc nie zbierałam. Skoro to taki rzadki okaz, to pewnie dobrze, że zostały w lesie.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa miesc