Borzysławiec - Inoujście - Kanał Komarowski - Komarowo - Borzysławiec

Środa, 6 maja 2020 | dodano: 06.05.2020

Jak w tytule.  Idąc za ciosem przetestowałem dwie  drogi do przeprawy przez Inę  biegnąca mniej więcej na wysokości Bolesławic. Oprócz tego zrobiłem  odbicie do Inoujścia,

Teraz mam już całkowitą jasność, jaka droga jest najlepsza.  Mój typ to  skręt w lewo  w Borzysławicu na początku miejscowości, przed sklepem spożywczym.
Pierwsze 800 metrów  trzeba iść piaszczystą drogą polną, oczywiście wszystko zależy tu od roweru, a przede wszystkim rodzaju opon. Po 800 metrach, droga zmienia się w drogą utwardzoną, później z płyt, ale przejezdnych. Od Bazy rybaciej i przystani  jedzie się wałem przeciwpowodziowym, najładniejszym odcinkiem pod względem nawierzchni w całej planowanej drogi rowerowej wzdłuż jeziora Dąbie, tuż przed rozwidleniem na Inoujście, warto zjechać na biegnącą koło wałów drogę z płyt, bo na tym odcinku droga z płyt jest dużo wygodniejsza. Stąd jedzie się prosto do mostu.  Wariant ten pozwala ominąć najgorszy odcinek pod Lubczyną.

W drodze powrotnej przetestowałem też drugi wariant, spod mostu pojechałem dalej w kierunku wschodnim, aż do drogi z płyt biegnącej do Komarowa wzdłuż kanału Komarowskiego.
Wariant dla mnie zdecydowanie gorszy, gdyż jak się okazało  trzeba się telepać  po polach i płytach aż do samych Borzysławic. Łatwo też zgubić drogę na wyjeździe z Komarowa, gdyż utwardzona droga biegnie  nie do kolejnej wsi, ale w kierunku pól i łąk, a  droga do Borzysławca  biegnie polami.  Tam też nad Kanałem Zaborze  trzeba odbić w lewo, jak się nie skręci w odpowiednim miejscu znów można wyjechać na łąki i pola na leżące na północ od Lubczyny.

Mapka z narysowaną, moim zdaniem najlepszą trasą .  Kolor zielony to trasa proponowana przez serwis którą również dziś zrobiłem.