Puszcza Wkrzańska - mtb

• Temperatura -5.7°C
Piątek, 29 stycznia 2021 | dodano: 29.01.2021

Był mróz więc trzeba było wykorzystać atuty takiego stanu rzeczy., Stąd pomysł na jazdę po lesie, egzotycznymi drogami które normalnie są niedostępne.

Konkretnym celem jaki sobie postanowiłem było zobaczenie, pomnika przyrody na drodze pożarowej  nr 50 oraz  nagrobka, przy drodze nr 51,  Przynajmniej symbole takich obiektów mam na mapie  nadleśnictwa Trzebież, którą otrzymałem któregoś razu na Pikniku nad Odrą.  Nie znalazłem ani jednego, ani drugiego obiektu.

Za to przetestowałem całą masę dróg i były to przeważnie drogi których należy unikać w normalnym czasie.  Droga nr 50 w północnym odcinku oraz okolice mają charakter wręcz górzysty, okazuje się, że wcale nie trzeba jechać do Puszczy Bukowej. Ostra jazda bez trzymanki.

Ewidentnie godnym polecenia, jest skrót drogi pożarowej nr 20, na odcinku od asfaltowej drogi leśnej 18 do asfaltowej drogi leśnej  nr 14, która znakomicie skraca jazdę między Jeziorem Piaski  a Karpinem.

Cała reszta godna polecenia tylko na mróz.

Wjazd na drogę pożarową nr 50

Początek najgorszy, później wydawało się być trochę lepiej.

Zboczyłem na drogę pożarową nr 21 by  zobaczyć  znajdujący się na mapie grób.

Dojechałem do końca,  i drogą nr 51 robiąc pętle wróciłem na drogę pożarową nr 50.

Na tym odcinku prawdziwe góry, także w okolicach,  nieraz trzeba było zarówno wprowadzać rower jak i sprowadzać, ale i tak lepiej się pcha rower po zamarzniętej drodze, nuż po piachu.

Droga nr 50, dookoła pagórki z niemal także niemal z pionowymi wjazdami.

Drogą nr 50 dojechałem do szosy Myślibórz - Trzebież

Szosa.

Nad jeziorem Piaski śniadanie. Dziś placki z dyni z masłem orzechowym.

Kawałek na południa asfaltem i test nowego skrótu do Karpina

Z Karpina piaszczystą normalnie drogą do Nowej Jasienicy w ramach drogi pożarowej nr 11

W tle Nowa Jasienica

Tuż pod Nową Jasienicą w kierunku pólnocno wschodnim odchodzi droga pożarowa nr 53, wygląda zachęcająca, a jaka jest to trzeba będzie przetestować.

Dalej prosto w las drogą pożarową  nr 24.  Przedtem jeszcze wypad do Drogoradza na cmentarz

Jak widać na załączonym zdjęciu, w normalnych warunkach nawet iść jest ciężko.

Przy drodze pożarowej nr 26 zjazd w prawo, dalej już prosto do szlaku czarnego i wyjazd na zakręcie przy szosie  Tanowo - Dobieszczyn.