Wysoka Kamieńska - Płoty - Szczecin pętla

Niedziela, 28 lutego 2021 | dodano: 28.02.2021

Wysoka Kamieńka PKP - Płoty - Nowogard - Łosośnica - Kulice - Nowogard - Goleniów - Tarnówko - Kliniska - Załom - S3 - Szczecin

Zobaczyć jak wygląda jazda starą  szóstką po zbudowaniu S- 6 , dla kolarzy pojawiło się mnóstwo możliwości, a nowy przebieg szóstki powoduje, że można przypuszczać, że  na niektórych drogach  do Kołobrzegu i Koszalina jest teraz  o wiele mniejszy ruch samochodów,

Wyjazd o godzinie 05:21 pociągiem jadącym do Świnoujścia, ja wysiadłem w Wysokiej Kamieńskiej,  przy czym bilet kupiłem w relacji Szczecin - Kamień Pomorski,  w ramach taryfy "Połączenie w Dobrej Cenie", warto zwrócić na to uwagę, bo czasami lepiej  kupić  bilet w tej taryfie do dalszej miejscowości, a i tak płaci się mniej.

Wysoka Kamieńska wyjazd - jeszcze noc, choć zaraz zacznie świtać.  Mżawka.

Pałac w Gadomiu.

Golczewo.

S-3 nowa obwodnica Płot.

Płoty dworzec.

Rzut oka na starą szóstkę w stronę Koszalina.

„Nowy Zamek ” w Płotach  założony w XVIII wieku przez rodzinę Bismarcków. Park  przy zamku należy jest jednym z bogatszych skupisk rzadkich okazów dentrologicznych na Pomorzu Zachodnim.

Największy rarytas dendrologiczny w parku: kasztanowiec biały o obwodzie 470 cm, najgrubszy na Pomorzu. Największą osobliwością jest co innego. Gałęzie zwisały kiedyś do samej ziemi i z czasem ukorzeniły się stając się samodzielnymi drzewami. Wokół drzewa rośnie wieniec (!) dziewięciu (!) drzew będącym efektem tego zjawiska.

Następnie długa wizyta w parku, lista okazów drzew egzotycznych jest długa: najgrubszy w Polsce buk zwyczajny. Inne gatunki: orzeszniki, świerki zwyczajne w odmianie odwróconej, świerk biały, dęby szypułkowe w odmianie piramidalnej, orzechy czarne, cis japoński w odmianie karłowej. Łącznie 75 gatunków. Wszystko to w otoczeniu malowniczej rzeki Regi.

Daw

Dawna szóstka w kierunku Nowogardu.

Lisowo. Pałac (w ruinie) z 1882 r. Co ciekawe, wbrew złudzeniu optycznemu, faktycznie zachowała się tylko przednia ściana. Obok pałacu jeden z ciekawszych parków przypałacowych. Przed pałacem widoczne na zdjęciu drzewa: po prawej największy w Polsce klon jawor w odmianie Leopolda oraz modrzew europejski. Obok bramy widoczny wiąz górki w odmianie zwisającej o kształcie parasolu.

Na lewo droga do Łosośnicy, prawo  kontynuacja  starej szóstki na Nowogard,

Zbliżenie z mostu, po prawej stronie od S-6    dalsza boczna  droga na Nowogard,

Ja jadę do Łosośnicy.

Łosośnica  hasło z  czasów PRL

Kulice, we wsi jest dwór - siedziba rodowa Bismarków, ale obecnie prowadzone są tam jakieś prace remontowe

Od Goleniowa - znajome tereny.

Koło Bącznika zatrzymałem się przy szlaku konnym - trzeba będzie się kiedyś przejechać

W Załomiu dokrętka dawną drogą do obecnej S-3 i przy dawnym parkingu leśnym obiad, potem  ponowna jazda do Załomia do pojemnika by wyrzucić odpad plastikowy i jeszcze coś dokręcić,

Nowa opona na przodzie,

nic nie jest przesądzone, ale jest duża szansa, że w kolejnych dniach będzie zwolnienie  tempa kręcenia kolejnych km.

| 18:20 wtorek, 2 marca 2021 | linkuj Jestem pełna uznania dla Twoich długich wycieczek, zwłaszcza jeszcze o takiej prawie zimowej porze roku. Tym razem z piękną dokumentacją fotograficzną i dokładnymi opisami. Bardzo zaciekawił mnie kasztanowiec biały w parku w Płotach. Będę musiała kiedyś obejrzeć to ciekawe drzewo - był czas, że regularnie dojeżdżałam do pracy do Koszalina co dwa tygodnie przez Płoty, ale nigdy nie było okazji, aby zatrzymać się przy pałacu w Płotach. Szkoda, jak widzę.
| 18:05 niedziela, 28 lutego 2021 | linkuj Jak na razie kręcenie kilometrów jest przez Ciebie imponujące. Dzisiejsza wycieczka zaplanowana z fantazją i z mnóstwem informacji typu historycznego. Ciekawe połączenie wycieczki z dojazdem pociągiem. Jak sądzę wszystko uprzednio przemyślane i w konsekwencji wykonane. Myślę, że jesteś dobrze zorganizowanym, uporządkowanym człowiekiem ale nie wiem czy to dobre miejsce na takie uwagi. Sorry.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa erwon