Szukanie skrótu pod Penkun

Niedziela, 20 lutego 2022 | dodano: 20.02.2022

Wyszło 100 km, być może trzeba będzie coś dodać, bo zauważyłem kilka razy, że licznik nie chodził. trzeba wymienić baterie,  tak więc po narysowaniu mapy okaże się, czy ten dystans jest dystansem dobrym.

Mapka z drogami pod Penkun:

całość

Niezmiennie wieją wiatry z południa, lub zachodu więc zamysł cały czas ten sam, tak dobieram kierunek, by wracać z wiatrem.

Dziś ogólnym zamysłem było znalezienie skrótu z Penkun do Wartin, przetestowałem wiele dróg, do Wartin nie dojechałem, ale mam już pełen obraz sytuacji odnośnie dróg i ich przejezdności.  Dodam, że znajdujące się pod Penkun  nazwy dróg Wartiner Weg, Luckower  ...  , nijak się mają do tego,  dokąd prowadzą. Nazwy pochodzą z dawnych czasów, ale układ dróg, przejezdność się zmieniła.

Jak już znalazłem się pod Penkun przy zamku skręciłem w lewo i pojechałem do Wartiner Weg  - która prowadzi na obrzeża Neuhof, w Neuhof.  W Neuhof sprawdziłem wszystkie wylotówki,  w tym tą teoretycznie, a może i praktycznie biegnącą do Luckow, ale de facto nieprzejezdną i mocno zarośniętą.  Następnie powrót  przez Kirchenfeld aż po samo Penkun, po drodze są dwa rozjazdy,  do sprawdzenia , rozjazd na Luckow, oraz przy krzyżu piękna jak się okazało droga do Petershagen.  Jak wspomniałem pod Penkun zawróciłem do krzyża i skręciłem w piękną  asfaltową i szeroką drogę do Peterhagen, całkowicie ukrytą i nie oznaczoną po żadnej ze stron.  Z Peterhagen pojechałem do Luckow, W Luckow rzut oka na wylotowe polne drogi, w kierunku Wartin, następnie przetestowałem  polną Casekower Strasse,  Przy skrzyżowaniu po wyjeździe z  Luckow pojechałem  drogą z płyt, potem była to polna droga, którą wyjechałem ponownie pod Petershagen, tam przejażdżka do dworca, jazda do Schonfeld - gdzie skręciłem do Penkun, .     Dodam, że by do dojechać  skrótem do Penkun  z Luckow należało skręcić w lewo przez Neu Luckow

Z Penkun pojechałem na Wollin, Kracow i dalej prosto do domu.

Wartiner Weg -  bruk, płyty, potem pola i błota,  dodatkowo  droga nie prowadzi do Wartin, bo chyba że dalej takimi polami, znak z pełną odpowiedzialnością, należało by wyrzucić, nie oddaje rzeczywistości i rzeczywistego obecnego układu dróg

Neuhof - droga do Luckow, widać, że taka kiedyś była, ale to było dawno i nieprawda, zawróciłem więc ponownie ....

Neuhof - droga do Kirchfeld, w samym Neuhog oznaczona jako droga do Penkun i tak rzeczywiście jest

Krzyżówka, przyjechałem z  prawej strony,  z tyłu zdjęcia Penkun,  w lewo nieoznaczona znakami wspaniała szeroka asfalowa droga do Petrshagen, Na prawo droga do Kirchsfeld, asfalt skręca w pewnym miejscu znowu w prawo, prosto idzie droga polna, zapewne do Luckow zamierzam ten skrót kiedyś przetestować.

Petershagen, ukryta za kościołem niepozorna droga do Penkun, nie oznaczona znakami, a jest to droga najkrótsza i najwygodniejsza

Luckow - hipotetyczny skrót do Wartin, jeden z kilku do przetestowania

Luckow wylotowa Casekowe Strasse, pojechałem w prawo i dojechałem do Peterhagen, w lewo hipotetyczny skrót do Penkun do przetestowania

Początkowo równe płyty, potem typową drogą polną do Petershagen ...