Schwedt

Niedziela, 13 marca 2022 | dodano: 13.03.2022

Tam jazda drogą B2 , historycznej drogi, której fragment z Berlina do Szczecina, zbudowany został w 1828 roku, jako jedna z najstarszych nowoczesnych dróg bitych w Prusach

Mnie to nie dotyczy :) ,  miło jednak, że umieścili na terenie Niemiec, tablice także w języku polskim

Kamień graniczny, prowincji Brandenburgii i Pomorskiej

Po drugiej stronie drogi, dom oznaczony tabliczką "Altes Grenzhaus" zapewne pełnił kiedyś rolę punktu poborów opłat drogowych.

Zaczyna się obwodnica  Schwedt, dawniej jak widać po drzewach droga szła prosto do miasta.

Kawałek dalej zjechałem w kierunku  Gatow, biegnąca  przy skrzyżowaniu  fragmentem szlaku rowerowego  "żurawi", fragmentem którym akurat jeszcze nie jechałem, do szlaku Odra - Nysa

Miejsce połączenia obu szlaków, pojechałem jeszcze kawałek w stronę Schwedt, nie wjeżdżając do samego miasta

Panorama Schwedt

Temperatura, cóż, wszystko zależy kiedy się jedzie, w nocy przymrozki, w dzień w słońcu, dobre kilkanaście stopni na plusie.