Dobra Nowogardzka pętla

Niedziela, 14 maja 2023 | dodano: 14.05.2023

Szczecin - Załom - Wielgowo - Las - Sowno - chociwelka - Rokice - Chlebówko - Chlebowo - skrót - Karkowo - Mokrzyca - Dobropole - Dobra - Jenikowo - Maszewo - Przemocze - chociwelka - Załom  - Dąbie - Szczecin

Bardzo dobry skrót z  Chlebowa do  Karkowa. Po wyjeździe z Chlebowa w kierunku   na Kanie,  tuż za dawnymi torami   skręcamy  ostro na prawo w drogę polną, droga nieco piaszczysta do wjazdu do lasu, potem już utwardzona, skrót lepszy jak się jedzie do Karkowa bo tam odcinki piaszczyste pomaga pokonać to, że się jedzie cały czas w dół.  Skrót zapewne nie dla każdego i w nie każdych warunkach. ale dziś było warto bo zaoszczędziło  sporo jazdy pod wiatr, który akurat wtedy zaczął wiać i jazdy drogą krajową przez Chociwel.

Widok do tyłu już niedaleko lasu

Widok przed siebie, mniej więcej w tym samym miejscu. W Karkowie skrót w przeciwną stronę odbija przy domu o numerze 32.

Karkowo

Pierwszy zółcłak siarkowy

Skrót z Karkowa do  Dobropola przez Mokrzycę, początkowo droga która dawniej była asfaltowa, potem bardziej to już szuter,  sporo dziur i także na tym odcinku  łatwiej się jedzie w tym kierunku, bo przeważnie jest to droga w dół,  za Mokrzycą,  jest rozwidlenie dróg, prosto idzie aleja dębowa w kierunku Dobropola,  w prawo  droga z płyt odbijająca do tej samej drogi 144, tyle że bardziej na południe, przydatna jakby się chciało jechać do Jeziora Woświn.