Mieszkowice - Siekierki - Trzcińsko ..było ciekawie

Niedziela, 28 maja 2023 | dodano: 28.05.2023

Mapka:

Zdecydowanie w moim odczuciu najlepsza dla mnie wycieczka w tym roku. Plan podstawowy - to most w Siekierkach i brakujący odcinek szlaku rowerowego z Siekierek do Godkowa, dalej to spontaniczny wybór trasy,  doszły do kolekcji nowe odcinki z Trzcińska do Góralalic, przejazd  fragmentem ścieżki rowerowej z Tetynia  do Siemczyna, która dalej biegnie do Kozielic, wreszcie nowy odcinek  prawie cały czas z pięknym asfaltem  przez Mielno Pyrzyckie,  Zadeklino, Czarnowo , Nowe Chrapowo, Stare Chrapowo, oraz  tekst skrótu Linie - Nowe Linie - Chabowo.

Droga aż kipi od  okolicznych jezior,  pięknych miast, przede wszystkich pereł architektury  Morynia i Trzicińska,  atrakcją jak dla mnie numer 1 w okolicy jest też kościół z Czachowie z unikatowymi freskami, nie mającymi analogicznego odpowiednika, tam jednak byłem więc tylko z żalem mijałem.  Nie można być wszędzie.

Z miejsc nie mających odpowiednika - to dawna stacja  PKP Klępicz, gdzie można jeść i pić i nie trzeba płacić, jest to miejsce przygotowane przez właścicieli z myślą o rowerzystach, gdzie do dyspozycji, sami możemy wziąć  kawę, herbatę, ciastka, napoje, pączki, do dyspozycja kuchenka, księga pamiątkowa, mapy, kto chce może wrzucić do puszki tyle , co uważa za stosowne.  Wiedziałem już o tym miejscu,  polecam, warto popierać, tego typu pomysł.

Ciekawostką też jest ścieżka rowerowa, z Tetynia, gdzie na  miejscach postoju, do dyspozycji są  ujęcia wody pitnej. W  taki dzień jak dziś było to przydatne, zwłaszcza że w racji trasy z daleka od miejscowości, jedyny sklep po drodze przy szlaku  to ORLEN   koło Trzcińska - gdyż tam szlak biegnie blisko głównej drogi,  potem można szukać czegoś w Starym Czarnowie.

PKP Mieszkowice - przyjazd rannym pociągiem jadącym do Przemyśla.   Kasa na dworcu w Szczecinie  była jeszcze nieczynna, bilet kupiłem u konduktora bez opłat, koszt 18 .90 zł + 9 ,10 zł za rower.

Cmentarz w Siekierkach

Przejazd na niemiecką stronę, powrót i jazda w stronę Godkowa

Dawny dworzec w Siekierkach

Jedyna w swoim rodzaju, dawna stacja w Klępiczu.

Dla miłośników słodkich rzeczy,  czekały od rana  taca z pączkami, ciastem - chyba makowcem, ciasteczka do kawy,  akurat tych rzeczy ja niezmiennie od  schudnięcia nie jem, ale to nic nie zmienia, inni chętnie się posilą, zrobiło to miejsce i idea, na mnie bardzo pozytywne wrażenie.

Zaparz  sobie to co chcesz ... :) takie coś trzeba docenić,  dwie kawy  i napój izotoniczny wzmocniły mnie przed drogą,  do księgi się wpisałem jako pierwszy pod dzisiejszą datą ,  żeby nie było, że na krzywy ryj, coś tak wrzuciłem do puszki, ale  nie trzeba, nikogo nie było, nawet nie proszą o to :) Mapa powiatu gryfińskiego, która była do zabrania  i okolic też super, objęła całą trasę dzisiejszej wyprawy.

Na szlaku

Żal nie jechać, ale jakbym wszystko chciał zobaczyć za jednym zamachem - to dziś bym nie wrócił,  ale   kiedyś byłem, a szlak  jest dla mnie nowy

Wyjazd w Godkowie - decyduje się powtórzyć odcinek do Trzcińska ,  tam byłem wiele razy - więc tylko mijam

Przedtem w Brwicach,  warto skręcić  i zobaczyć rosnący mamutowiec, ten także kiedyś widziałem, więc śmigam, dalej, bo jedzie się świetnie.

Nowy  - brakujący odcinek z Trzcińska do Góralic, tam króciutki odcinek główną drogą i  miejscowości Rów odbijam na Banie, skręcam  jednak w Piasecznie do Tetynia

Droga z Tetynia do Kozielic,  ja dziś zaliczyłem odcinek do Siemczyna, tam odbiłem na Mielno Pyrzyckie.

Woda pitna na trzech MOR-ach, czyli  Miejscach Obsługi Rowerzystów, analogicznie do MOP na drogach ekspresowych.

Mielno Pyrzyckie - jadę prosto

I taka droga do Zadeklina

Dojazd do drogi 122, w prawo i zaraz zjazd na Czarnowo

Troszkę gorszego asfaltu między Starym a Nowym Chrapowem, ale drogi puste, można jechać po angielsku wg potrzeb

Przed wsią Linie - skręcam za znakiem na Nowe Linie i dalej  prosto przez Chabowo do Będgoszczy

Chrapowo - widok do tyłu,  przejechałem z lewej strony,  drogą nieoznaczoną znakami,  na Nowe Linie

Wyjazd na dawną trójkę, droga w przeciwną stroną - ku pamięci oznaczona, jako droga na Bielice i Parsów.

Kołbacz

Na deser - film ze stacji Klępicz, wywiad z przemiłą właścicielką

Most w Siekierkach:

No i tak w ogóle , same Mieszkowice  z murami obronnymi tez ciekawe, ale bywałem tam jeżdżąc do Kostrzyna, więc do samego miasteczka nie jechałem ..