rocznica cc plus pętla - borowiki z pod Rothenklempenow

Niedziela, 20 sierpnia 2023 | dodano: 21.08.2023

Wyjazd bez planu, wpierw na cmentarz - 7 rocznica śmierci mojej mamy, a potem ba bieżącą wybierałem trasę przejazdu.  Ostatecznie będąc pod  koło Blankensee, postanowiłem wybrać się ma miejscówkę borowikową pod Rothenklempenow, gdzie jest jeden konkretny lasek dębowy, gdzie już kilkanaście lat temu zebrałem kosz borowików.

No i rzeczywiście lasek porośnięty był olbrzymi borowikami, oraz śladami po borowikach - część się już całkowicie rozłożyła,  tym niemniej udało się zebrać 10 dużych, zdrowych sztuk,   dobrze wiec wytypowałem  sztuki do zbioru, reszta   została, miło jednak przekonać się, że nikt tam nie zbiera tych grzybów.

Trafiły się też rydze,  dużo było ładnych okazów kań, tych jednak dziś nie zbierałem.  Potem pętla przez Dobieszczyn i jeszcze wyskok do lasów tanowskich, na miejscówkę by zbadać sytuację, czy warto jechać, pobieżna inspekcja wskazuje jasno, że tam gdzie grzyby się pojawiły już się skończyły, w upale i przy dużej wilgotności, cały cykl życia grzybów przebiega błyskawicznie, a tam gdzie ich nie było, się nic pojawiło.  Może to i to dobrze, że latem moje miejscówki świerkowe nie obrodziły,  będą lepsze zbiory jesienią, kiedy grzyby są zdrowsze i ładniejsze ....