Jezioro Chłop i Grochacz - szlak niebieski koło Lipian

Niedziela, 7 kwietnia 2024 | dodano: 07.04.2024

Wyjazd o trzeciej rano, dla utrudnienia  niemal cały czas pod wiatr którego kierunek miał się zmieniać i sprawdziło się co joty,   rzecz w tym, że ogólności jak jechałem tam wiał wiatr z południa,  a jak wracałem z północy i zachodu, czyli dokładnie w odwrotnym kierunku, niż ja.

Trasa: Wyspa Pucka, Radziszewo, Gardno,  Pyrzyce, zjazd na Świerszczyki, szlak niebieski jezioro Chłop i Grochacz - Derczewo - Sitno - kierunek Myślibórz celem sprawdzenia gdzie dalej biegnie szlak niebieski - po sprawdzeniu powrót Krzemlin - Przydanów - Kozielice - Łozice - Czarnowo - Linie - Gardno - Radziszewo - Szczecin - dokrętka po mieście

Wzdłuż jeziora Chłop

Przesmyk między jeziorami.

Nad S-3

Sitno - dwór

W Sitnie szlak niebieski biegnie na Myślibórz, po pewnym czasie jest zjazd.

Tak to dalej wygląda do przejechania na kolejny raz, mam nadzieję, szlak objeżdża szerokim łukiem jezioro Sitno Wielkie  To nie jest takie oczywiste, jakby się wydawało, na dwóch mapach turystycznych wydanych w odstępie kilkunastu lat,  szlak niebieskie biegnie przy kościele w Sitnie i obiega jezioro na północ od niego, jest o tyle  niemożliwe, że za kościołem nie ma  żadnej drogi wylotowej, wszystkie kierunki to obecnie tereny prywatne. Pokrywa się to z mapą internetową szlaków turystycznych podesłanej tydzień temu przez Jarka, pozdrawiam.

Kozielice

Na koniec swoiste curiosum, z którym spotkałem się pierwszy raz,  we wsi Linie  przy skrzyżowaniu w kierunku Pyrzyc, przestawiono o 180 stopni, dwa znaki drogowe, są one fachowo dokręcone ślubami. Ile to trudu ktoś sobie zadał, by drugiemu zaszkodzić ? Sprawę zgłaszam internetowo do gminy.