Parłówko PKP - Dziwnówek - Trzęsacz - Rewal - Szczecin

Niedziela, 21 kwietnia 2024 | dodano: 21.04.2024

Trasa:  Parłówko - Jarszewo - Kamień Pomorski - Dziwnówek - Łukęcin - Pobierowo - Trzęsacz - Rewal - Karnice -  Świerzno - Stuchowo - Mechowo - Golczewo - Błotno - Trzechel - Czermnica - Węgorza - Bodzęcin - Glewice - Goleniów - Rurzyca - Kliniska - Załom - Szczecin

Dziwnówek

Puste drogi, w sumie ładna pogodna, rano mroźno i przeważnie sprzyjający wiatr.

Start w Parłówku, po godzinie 06:00, przyjazd pociągiem, który jechał do Świnoujścia,

Chmury w Trzęsaczu

Rondo w Rewalu,  gdzie z tych chmur zaczął padać grad, ale parę km dalej  grad się skończył i to by było na tyle jeżeli chodzi o opady, były liczne mokre drogi i ślady po opadach, ale mnie ominęły

W oddali latarnia w Niechorzu

Zapewne dawna przycmentarna kostnica w Karnicach, obok kościoła

Kierunek Gryfice,  za parę km Stuchowo i odbicie na Golczewo

Pałac w Stuchowie

Lapidarium w Mechowie

Wyjazd z Golczewa,  kawałek dalej  ciekawe spotkanie z  tzw. "poszukiwaczem skarbów, za pomocą wykrywacza metalu,  prowadzącym poszukiwania legalnie, i przekazującym  znaleziska do Muzeum w Kamieniu,  odkrywcę  złotego dukata w Kamieniu Pomorskim, co było ostatnio sensacją archeologiczną,  Kto zainteresowany wystarczy wpisać "złoty dukat Kamień Pomorski ".

Dalej Trzechel, Czermnica, zjazd na  Kirkorze, a potem zjazd na Bodzęcin już pod Goleniowem

Kościół w Bodzęcinie

Z tyłu kościoła kaplica / kostnica,  która pod sufit wypełniona jest trumnami dawnych właścicieli, Z tyłu kaplicy tuż nad ziemią jest małe okienko, przez które można to zobaczyć,  ja już tu bywałem i wiedziałem o tym z jakiegoś przewodnika

Niestety tylko tyle uchwyciło się na zdjęciu

Kawałek dalej, zaczyna się S-6,  wzdłuż S-6 drogą wspomagającą pojechałem do Goleniowa, a stąd już najprościej jak się da, przez Rurzycę, Klinkskę, Załom, do Szczecina, w samym mieście jeszcze  niewielki objazd, i to by było na tyle.  Bardzo udany dzień .

Dodam, że dziś na podczas jazdy, wypróbowałem nową potrawę, podgrzybki w koncentracie pomidorowym ze słoniną,  Zważywszy na temperaturę i potrawę była kuchenka. Przygotowanie, pokroić słoninę i częściowo przetopić, otworzyć słoik w własnych zapasów, doprawić i to koniec przepisu.