Maszewo - Wyszogóra - trzy nowe skróty w terenie

Niedziela, 12 maja 2024 | dodano: 12.05.2024

Szczecin - Kliniska - Tarnówko - Danowo - teren do Dobrosławca  -  Radzanek - teren śladem kolejowym do Maszewa - Dębice - Bagna - teren do Wojtaszyc szlak czerwony, Wojtaszyce, Dobra - Dobrkowo - Rogowo - Sienno Dolne - Troszczyno - teren skrótem do Łosośnicy -  Wyszogóra - dawna trójka do Nowogardu - Goleniów - Rurzyca - Kliniska - Załom - dokrętka pod Załomiem dawną szosą wylotową na trójkę, powrót Dąbie, Szczecin przez Wałach Chrobrego

Aleja dębowa pod Danowem

W Danowie za kościołem odchodzi skrót droga polna do  Dobrosławca w kierunku na Maszewo, tam dalej asfaltem przez  Radzanek, gdzie zauważyłem  ślady torów  przechodzących przez jezdnie, a obok,   w obie strony całkiem ładnie wyglądającą drogę polną, postanowiłem ją przetestować, kierując się na Maszewo.

Droga kończy się  urwiskiem przed Maszewem,   kiedyś dalej szedł most,   na szczęście, po cofnięciu się kawałeczek,  odchodzi droga  polna do Maszewa,  Warto tu dodać, że ten most  nie był  taki zwyczajny,  szkoda, że go rozebrano

I jestem przy pierwszych zabudowaniach Maszewa, omijając ruchliwą drogę Goleniów - Maszewo, nie o tej porze, ale w ogóle , droga  jest ruchliwa i dosyć wąska.   Tak więc mam kolejny cel, przejechać i przetestować całą  trasę  dawnej kolei co najmniej od Mostów do Maszewa, a jak się da  od samego Goleniowa.

Dalej bez kombinowania główą drogą z Maszewa do Nowogardu aż do Dębic, tam zjazd na szlak czerwony  w kierunku wsi Bagna

Asfaltem do wsi Bagna i tam odbicie, by zrobić skrót w kierunku Dobrej Nowogardzkiej

Bagna - Wojtaszyce, lekko piaszczysta droga,  tylko  krótka końcówka mocno piaszczysta.  Koniec jest  przy moście w Wojtaszycach

Mniej więcej pośrodku  tej drogi,   minąłem taki krzyż, akurat jechał  ciągnik, więc zatrzymałem się  by zapytać, czy nie wie co to za krzyż, pośrodku niczego ?   Okazuje się, że 2  miesiące temu popełniono tam morderstwo,   chodzi o te zdarzenie, co potwierdziła jeszcze inna wzmianka w internecie, gdzie podano bardziej szczegółową lokalizacje.

Kultowa aleja  przy  drodze do Dobrej

Kościół w Dobrej, z ładnym starym miastem, ale dziś się na nim nie skupiałem i pojechałem w kierunku na Łobza.

By zaraz skręcić  w kierunku na Borkowo  Wlk.  14 km,  w Rogowie kolejne odbicie   na Troszczyno

Za  Sieniem Dolnym,  minąłem   rzeczkę Dobrzenicę, która w tym miejscu miała wyjątkowy urok zbliżony do potoku górskiego

W Troszczynie dojechałem do drogi wojewódzkiej 147, przeciąłem ją  by przy krzyżu,  by  skręcić w kolejny skrót do Łosośnicy, droga znów lekko piaszczysto, pośrodku w Łosośniczce, jest fragment z bruku, dało radę jednak jechać,  choć w przypadku jazdy w drugą stronę jest tam krótki odcinek, gdzie trzeba by było zejść z roweru.

Łosośnica, stąd można jechać wielu kierunkach, m. in .   w kierunku Kulic ( Nowogard), Resko  ( Płoty).  Dla pamięci, przy chęci skorzystania ze skrótu w odwrotnym kierunku na Troszczyn, należy skręcić przy drogowskazie na Łosośniczkę 1,4 km i jechać cały czas prosto.

Ja pojechałem na Wyszogórę, a powodem było,  to, że  coś mi się poplątało w głowie i pomyliłem stacje z Wyszomierzem , oczami wyobraźni  już planowałem kolejne wycieczki,  gdzie  wysiadam w Wyszogórze z pociągu i korzystam z nowo poznanych skrótów w  kierunku na Łobez.   Rzecz w tym, że w  Wyszogórze nic się zatrzymuje już od lat :)

Dalej już jazda głównymi drogami, jak w opisie,  nie wstawiam więc zdjęć, by mieć limit na wstawianie zdjęć w maju, który może się jeszcze przydać, na bardziej  ciekawe i niecodzienne miejsca.