Kostrzyn - Słubice- Frankfurt - Furstenwalde - Erkner - Berlin

• Temperatura -6.0°C
Piątek, 28 stycznia 2011 | dodano: 28.01.2011

Cel wycieczki, odbiór przesyłki od znajomego w dzielnicy Neukolln oraz przetestowanie nowej trasy do Berlina celem wybrania najlepszej opcji przed bardziej dłuższymi wyjazdami rowerowymi do Berlina.

Temperatura w chwili wyjazdu: -6, w chwili powrotu -2.

Przebieg trasy: Kostrzyn – Słubice – Frankfurt Oder – Rosengarten - Pillgram- Jacobsdorf (Mark) – Briesen (Mark) – Berkenbruck – Furstenwalde/Spree – Hangelsberg- Fangschleuse- Grunheide (Mark)- Erkner – Berlin (Muhlensee, Kopenick, Treptow, Neukolln, Kreuzberg, Mitte)

Moim zdaniem zdecydowania najprzyjemniejsza opcja przyjazdu rowerem do Berlina z Polski z trzech przetestowanych, najmniejszy ruch samochodowy, tam gdzie jest duży, praktycznie wszędzie wydzielone drogi rowerowe. Trasa cały czas prowadzi wzdłuż linii kolejowej, w razie nieprzewidzianego wypadku, czy awarii roweru, której nie można usunąć na miejscu praktycznie w każdym miejscu jest blisko do stacji kolejowej. Na całej trasie mało wzniesień, wyjątkiem jest trasa z Kostrzyna do Słubic i pierwsze kilometry na terenie Niemiec.

Droga z Kostrzyna do Słubic

Frankfurt(Oder)

Boczna droga na Furstenwalde

Pociągi kursują z taką częstotliwością jak u nas autobusy.

url=http://photo.bikestats.eu/zdjecie,151418,droga-rowerowa-do-furstenwalde.html][/url]

Droga rowerowa w stronę Furstenwalde. Generalnie do Furstenwalde ruch bliski zeru, gdzieniegdzie ścieżki rowerowe, choć czasami zastanawiam się po co, skoro nic nie jedzie po drogach. Oczywiście były wyjątki, pod samym Furstenwalde, większe natężenie ruchu i droga rowerowa z kostki.

Uwaga: jezdnia zalana.

Furstenwalde. Strefa uspokojonego ruchu. Tak jest w całym mieście, powody są dwa: Larmschutz” – ochrona przed hałasem albo ….

..rowerzyści.

Z Furstenwalde w stronę Berlina idzie piękna ścieżka rowerowa przez las aż do miejscowości Hangelsberg, która niestety przeoczyłem i jechałem niepotrzebnie ruchliwą,na szczęście szeroką drogą.

Od miejscowości Hangelsberg, droga idzie wzdłuż jezdni aż do samego Berlina.

Ta sama droga w odwrotnym kierunku.

Locknitz koło Berlina

Żeby nie było, że w Niemczech nie dróg rowerowych z kostki.

Na miejscu Berlin Neukolln, tędy jechali rowerzyści podczas Sternfahrtu.

Fernsehturm, Berlin

Hauptbahnhof – koniec wycieczki

| 18:21 poniedziałek, 21 marca 2011 | linkuj Jak w opisałem w opisie sam pominąłem ten szlak, tak więc trudno mi coś bliższego powiedzieć. Musisz znaleść w Fuerstenwalde znaleść szlak "Spreeradweg" i jechać za znakami. Tu adres w interecie tego szlaku. http://www.spreeradweg.de/
sposil8
| 20:19 niedziela, 20 marca 2011 | linkuj Mam jeszcze pytanie odnosnie tej sciezki prze las Moze jakis punkt odniesienia w tym miescie zeby na nia trafic dziekuje z góry
| 19:12 niedziela, 20 marca 2011 | linkuj Trudno mi dac jakieś wskazówki, nie jestem ze Słubic i okolic lecz ze Szczecina, nie mam danych o noclegach. Do Kostrzyna dotarłem pociągiem ze Szczecina. Trasę ułożyłem sobie sam za każdym razem korzystając z map turystycznych.
sposil8
| 16:34 niedziela, 20 marca 2011 | linkuj Witam Mam prośbę o tą trzecią trasę na berlin Ja akurat jechałbym ze złotowa koło piły Planuję jechac około 100 - 120 kilometrów dziennie Najpierw nocleg w stzrelcach krajenskich pozniej słubice Ta trasa ze słubic wyglada super chociaż jest dłuzsza od tej z kostrzyna o 35 kilometrów Prosze jeszce jakies wskazówki natemat wyprawy dziekiz góry Moze jakis namiary na jakis tani nocleg w słubicach dzieki jesz e raz
sikorski33
| 19:55 sobota, 29 stycznia 2011 | linkuj Zazdroszczę takich ścieżek rowerowych, no i terenów do zwiedzania:)
niradhara
| 08:22 sobota, 29 stycznia 2011 | linkuj Takich ścieżek rowerowych Niemiaszkom zazdroszczę, nic tylko wskoczyć na siodło i jechać, jechać, jechać... :)
rammzes
| 00:29 sobota, 29 stycznia 2011 | linkuj Puściłbyś tracka którędy jechałeś? Nie ukrywam, że do Berlina na rowerze bym się przejechał. Ale niech zrobi się cieplej.
Jocker
| 23:49 piątek, 28 stycznia 2011 | linkuj Ładnie niczego sobie traska.. bez śniegu.. Jak tam w niemcowni wyglądają ceny sprzętu foto- (canon 60d) tak pytam, może się orientujesz czy taniej?

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa cyope