Barnimskreuz + droga nr 27

• Temperatura -5.0°C
Piątek, 10 lutego 2012 | dodano: 10.02.2012

Dobieszczyn - granica

Kamień upamiętniający zabójstwo podczas polowania księcia Barnima II w 1295 roku.
W 1945 toku kamień stał na nowo wytyczonym pasie granicznym, został usunięty, po czym zaginął. Odnaleziony w lesie w 1983 roku. Ustawiony przy dawnej drodze z Hintersee do Dobieszczyna, w 1993 roku w związku z budową nowej drogi do planowanego przejścia granicznego przesunięty na obecne miejsce. Przejście nigdy nie powstało, sama droga została otwarta po wejściu polski do strefy Schengen ( w Schengen nie ma przejść granicznych, są tylko zwykłe drogi łączące poszczególne kraje).

Barnimskreuz

Droga nr 27. Wjechałem ok. 3.5 km w głąb lasu, po czym wróciłem do głównej drogi. Jedzie się super, ale było już dosyć późno a przede wszystkim zacząłem robić się głodny:)

Praktycznie przez całą drogę pruszył śnieg. Strata: zgubiona szczotka do czyszczenia roweru przed wejściem do domu. Żal umniejsza fakt, że niedawno co ją znalazłem przy drodze jadąc z Nowogardu ze Szczecina.