Dąb w Maszkowie i dwór w Konarzewie koło Nowogardu

Czwartek, 30 sierpnia 2012 | dodano: 30.08.2012

Zapowiadana możliwość wystąpienia wieczorem burz, oraz głód rowerowy był powodem dwóch cech dzisiejszej jazdy:

1. dosyć wczesny wyjazd by zdążyć przed ewentualnym załamaniem pogody. Ostatecznie o 4 rano byłem już na rowerze.
2. Nastawienie się na jazdę a nie zwiedzanie, do którego wskazana jest dobra pogoda, choćby ze względu na konieczność wyjmowania aparatu.

Jako punkt końcowy wybrałem leżące na uboczu Maszkowo a konkretnie tamtejszy dąb o obwodzie 780 cm.

Rano sprawdziłem jeszcze leżące obok Konarzewo i okazało się, znajduję się tam dwór, w którym mieszkał od 1816 roku Otto von Bismarck, czyli od pierwszego roku życia. W latach 1838 – 1844 zarządzał on dobrami Bismarków, po 1845 roku jedynie Konarzewem, które sprzedał w 1868 roku swojemu bratu. Na część Bismacka w 1908 roku od niemieckiej nazwy Konarzewa „Kniephof” powstała w Berlinie w dzielnicy Steglitz „Kniephofstrasse” Ulica o niezmienionej nazwie istnieje do dziś.

W drodze powrotnej korzystając z okazji zrobiłem po raz kolejny zdjęcie dworku w Kulicach z końca XVIII wieku, do 1945 roku także w posiadaniu rodziny von Bismarck.

Gość | 08:32 niedziela, 18 stycznia 2015 | linkuj Witam ja mam zdjecia chyba tego dworu. Moj ojciec jako dwulatek tam mieszkał. Piękne okolice. Pozdrawiam.
Gość | 18:18 wtorek, 20 maja 2014 | linkuj 45w5
| 07:30 piątek, 31 sierpnia 2012 | linkuj Na rowerze o czwartej rano !!! Głód roweru jednak nie pozbawił Ciebie zmysłu wyszukiwania historycznych ciekawostek. Niezmiennie podziwiam.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa encic