Wyspa Chrząszczewska - Głaz Królewski

Wtorek, 18 września 2012 | dodano: 18.09.2012

Wyjazd o 11.00. Standardowa wycieczka do Dziwnówka i Kamienia Pomorskiego. Na dworcu w Kamieniu kupiłem dokładną mapę turystyczną wyspy Wolin, która pomimo kilku przejazdów jest wciąż praktycznie nieruszona. Kupiłem otworzyłem i od razu wpadł mi pomysł wyjazdu na Wyspę Chrząszczewską i zobaczenie Głazu Królewskiego. Dawno, dawno temu próbowałem do niego dojechać szosówką i ostatecznie nie dojechałem, oznaczenie było dużo gorsze niż obecnie z tego co sobie jestem wstanie przypomnieć zrezygnowałem jakieś 1 km od głazu.

Głaz Królewski lub Czarci Kamień, pozostałość wielkiego głazu narzutowego, częściowo zużytego jako materiał do budowy dróg. Szacuje się, że pierwotnie był 3 razy większy. To od niego bierze swą nazwę miasto Kamień Pomorski. Głaz ma 20 m obwodu - tylko na ok. 3 metry wystaje ponad powierzchnię wody. To na nim miał wg legendy Bolesław III Krzywousty odbierać defiladę floty pomorskiej w 1121.

Bez komentarza.

Upał jak na tą porę roku o godzinie 21.30 termometr elekrociepłowni w Szczecinie pokazywał 19,5 stopnia.

Gość | 20:41 niedziela, 9 grudnia 2012 | linkuj Ciekawstką jest sama nazwa Kamienia Pomorskiego z którym związane są co najmniej 2 legendy (co ciekawe w artykule występuje Pana zdjęcie)

| 13:54 piątek, 21 września 2012 | linkuj to już wiem skąd nazwa Kamień ! :))))
| 14:09 czwartek, 20 września 2012 | linkuj Właśnie dla tego rodzaju wpisów z przyjemnością śledzę Twoje krajoznawcze wędrówki.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa esukc