marek1985 miał rację ... :)

Niedziela, 18 listopada 2012 | dodano: 18.11.2012

Kolejna relaksująca wycieczka nad morze. Wszystkie odcinki już przejechane, ale pierwszy raz w takiej kombinacji. Szczecin – Kliniska – Goleniów – Miękowo – Widzeńsko – Borowik – Rokita – Wysoka – Parłówko – Dziwnówek – Kamień Pomorski.

Ostatnio gdy zadeklarowałem, że zdjęcia będą dopiero wiosną, gdyż nie ma co ich robić na tych samych trasach opierniczył mnie marek1985 tymi oto słowami „Nie zwalaj na powtarzające się tematy zdjęciowe,zawsze coś się znajdzie do sfocenia..A to drzewko a to pijany klient w rowie..”
Nawet z tym pijakiem utrafił, choć nie w rowie, a w dworcowej poczekalni.

Jechałem tą trasą nie pierwszy raz ale dopiero dziś zauważyłem taką tablicę. Przy okazji dowiedziałem się co to jest "Mszar".

Mszar - niski, zabagniony i bezodpływowy obszar uzależniony od wód opadowych, porośnięty ubogą roślinnością: mszakami, krzewinkami i karłowatymi drzewami. To także zbiorowisko roślinne budowane głównie przez torfotwórcze gatunki torfowców z udziałem krzewinek z rodziny wrzosowatych: żurawiny i bagna zwyczajnego oraz roślin zielnych: wełnianki pochwowatej, rosiczki okrągłolistnej. Mszary występują na mokrych, ubogich i bardzo kwaśnych torfowych glebach. Są to zanikające zbiorowiska roślinne z powodu nadmiernego osuszania terenów i eksploatacji torfu.

Dalej jazda bocznymi drogami z krótkim epizodem na krajowej trójce. Zatrzymałem się przed pałacykiem w Rokicie – dziś siedziba nadleśnictwa. W tym miejscu myślałem przez dłuższą chwilę, gdzie jechać: nad morze, czy wracać? Na tyle, że przyszli ochroniarze i spytali się czy chcę wejść do środka biorąc mnie chyba za pracownika nadleśnictwa.

Rokita – Wysoka

Dobropole:

Przez tą miejscowość przejeżdżałem dziesiątki a może i setki razy, a dopiero dziś zauważyłem resztki dawnego cmentarza.

Następnie odwiedziłem ruiny tamtejszego dworu otoczonego przez liczne budynki w takim samym stanie technicznym.

Jazda nad morze już w całkowitych ciemnościach, nad koniec krótka przejażdżka po Kamieniu, dalej na dworzec i do domu.

Od 9 grudnia wchodzi nowy rozkład PKP i jeżeli chodzi o tą stacje nie wygląda on wesoło, mam nadzieje, że zmiany są tymczasowe, rozkład będzie obowiązywał do 9 lutego 2013 roku.