Puszcza Bukowa II / jeszcze więcej zdjęć

Czwartek, 20 marca 2014 | dodano: 20.03.2014

Trasa, Dęby Krzywoustego,  droga dolinna, szlak zielony, serce puszczy, zygzak, Binowo, szlak żółty i czerwony dookoła jeziora, szlak Grońskiego, droga sienna, Glinna, droga 120 do Starego Czarnowa, Dobropole, droga Kołowska, szlak czerwony tzw. drogą słoneczną do szosy bieszczackiej, Osetno, Jezierzyce, Śmierdnica, Płonia, skrót do Kijewa.

D

Dęby Krzywoustego.

Wjazd do Puszczy, skręcam na 'drogę dolinną;. W lewo droga górska, obecnie zamknięta.

Na początku drogi słup z napisem "W. T. 1910"

Na  drodze, bruk, piach, błoto, wszystkiego po trochu.

Słupi głaz.

Serce Puszczy.

Lipa Pokoju, posadzona z okazji zakończenia wojny z Francją. Na zdjęciu pierwszym to najwyższe drzewo. Wbrew temu co jest na mapie rośnie przy "drodze górskiej" , tuż obok 'serca puszczy',. a nie przy  rozwidleniu szlaków żółtego i zielonego.

Do Binowa zjechałem drogą o nazwie 'Zygzak;. To widok z dołu, koło pola golfowego, droga po prawej stronie.

W Binowie
W Binowie © dornfeld

W Binowie bylem jakieś 25 lat temu, może nawet więcej z kolegą nad jeziorem, w nieistniejących już domkach. Jedyne co pamiętam z rozkładu wioski to rosnące tam czereśnie.

Na miejscu przejechałem szlakiem żółtym dookoła jeziora
Na miejscu przejechałem szlakiem żółtym dookoła jeziora © dornfeld

Jezioro
z drugiej strony
Jezioro z drugiej strony © dornfeld
Okoliczne trzciny były dobrym miejscem by popłynąć łódką na zakazanego papierosa i dlatego atrakcyjnego. Tam gdzie stoją domy tam była plaża  i domki, o ile dobrze pamiętam.

Jezioro Czarnocin

Z Binowa pojechałem do Glinnej, początkowo szlakiem S. Grońskiego, na zdjęciu Jezioro Czarnocin.

W oddali Jezioro Glinno

Kiedy na horyzoncie pojawiła się droga brukowana tzw. droga sienna, szlak skręcił przez las w kierunku jeziora Glinno. Ja pojechałem dalej brukowaną drogą.

Wiatrołomy
Wiatrołomy © dornfeld

To najbardziej pierwotny kawałek lasu, przez cały czas ani jednego człowieka. Brak śladów działalności człowieka, nad głową
kilka  drzew, wiszących na innych gałęziach.

Koniec drogi zakończony rezerwatem Źródliskowej Buczyny
Koniec drogi zakończony rezerwatem Źródliskowej Buczyny © dornfeld

Pałac w Glinnej
Pałac w Glinnej © dornfeld

a href="http://photo.bikestats.eu/zdjecie/465496/jazda-do-dobropola" title="Jazda do Dobropola">Jazda do Dobropola

Jazda do Dobropola © dornfeld

Po wjeździe na górze, wybrałem nowa trasę zjazdu tzw. Szosę Bieszczacką o idealnej nawierzchni asfaltowej. Zdjęcie z dołu © dornfeld

Na dole pomnikowa Daglezja
Na dole pomnikowa Daglezja © dornfeld

Przyjechałem z prawej strony, po lewej droga do wiaty oraz
Przyjechałem z prawej strony, po lewej droga do wiaty oraz © dornfeld .....

... oraz kolejnego rozjazdu; skrótu do Dobropola oraz lub lewo w kierunku Kołbacza
... oraz kolejnego rozjazdu; skrótu do Dobropola oraz lub w lewo do drogi krajowej nr 3  w kierunku Kołbacza © dornfeld

Ja jednak wróciłem do Osetna, na szosę Bieszczacką od strony Osetna należy jechać ulica Dobropole do samego końca , potem przy Daglezji w prawo na asfalt
Ja jednak wróciłem do Osetna, na szosę Bieszczacką,  od strony Osetna należy jechać do końca ulicy Dobropole , potem przy Daglezji w prawo na asfaltową drogę.  © dornfeld

Jeżeli jedziemy ze Szczecina, na skręcamy w pierwszą asfaltowa drogę po minięcia granic Szczecina, do końca aż do bruku, potem w prawo i dalej jak wyżej
Jeżeli jedziemy ze Szczecina,skręcamy w pierwszą asfaltowa drogę po minięciu granic Szczecina, jedziemy  do końca aż do bruku, potem w prawo i dalej jak wyżej © dornfeld

W drodze w kierunku Szczecina, skok w bok do Jezierzyc, do Lipy Walpurga
W drodze w kierunku Szczecina, skok w bok do Jezierzyc, do Lipy Walpurga © dornfeld

W Jezierzycach można kupić kozie mleko
W Jezierzycach można kupić kozie mleko © dornfeld

Lipa św. Ottona w Płoni, słońce nie było jednak łaskawe
Lipa św. Ottona w Płoni, słońce nie było jednak łaskawe © dornfeld

Z Płoni, skrótem przez las do Kijewo. By tędy pojechać trzeba skręcić w ulicę Trzcinową i jechać aż do węzła szlaków, skód szlakiem czerwonym w prawo, dojedziemy na ulicę Kozią.  Koło Stawu Kiełpińskiego masa migrujących żab, którym
Z Płoni, skrótem przez las do Kijewa.By tędy pojechać trzeba skręcić w ulicę Trzcinową i jechać aż do węzła szlaków, skąd
szlakiem czerwonym w prawo, dojedziemy na ulicę Kozią. Koło Stawu Kiełpińskiego masa migrujących żab, którym  pomagałem przejść razem z jeszcze innym turystą. Dalej prosto do domu, ścieżkami rowerowymi.