terenowy szlak nad morze im. dornfelda

Czwartek, 13 listopada 2014 | dodano: 13.11.2014

Po zrobieniu pętli Wysoka Kamieńska - Stawo - Kozienice - Stawno - Strażnica - Parłówko - Wysoka  powrót odbył się tą samą drogą, więc dalej mapy nie rysowałem ! Mapa nie obejmuje dwóch kółek w Załomiu dla zwiększenia dystansu.

Dziś celem było przetestowanie skrótu z Wysokiej Kamieńskiej do Stawna. Test wyszedł pozytywnie. W ten sposób mam już ułożoną trasę na sztormową, względnie niepewną pogodę. Droga prowadzi cały czas w pobliżu linii kolejowej i jest osłonięta od wiatru. Z całego dystansu właściwie tylko dwa odcinki były na asfalcie niemieckiej jakości: pierwszy to droga wylotowa z Goleniowa do Miękowa i dalej do zjazdu na drogę leśną nr 27, drugi to odcinek Parłówko - Wysoka Kamieńska.  Reszta to drogi drugorzędne i leśne.  Ogólnie odkryłem trzy nowe drogi, dwie śródleśne osady.  Czas jazdy o prawie dwie godziny dłuższy niż w poniedziałek, mimo, że dystans zbliżony, a wiatr bardziej korzystny.

Co najważniejsze, takie wycieczki przynoszą błyskawiczne efekty. Ostatnio pisałem, że po takim dystansie z rowerem pod pachą po  schodach wchodziłem tylko  zdrową nogą.  Już nieaktualne :)   Myślę, że można już planować dystans na około 230 km.

Droga leśna przez Łozienica, celem ominięcia wylotówki z Goleniowa w kierunku Rurki
Droga leśna przez Łozienicę, celem ominięcia wylotówki z Goleniowa w kierunku Rurki. © dornfeld

Za  Miękowem przy słupku 60,3 km w las skręca licząca ok 7 km droga, kończąca się na południu od Łoźnicy
Za Miękowem przy słupku 60,3 km w las skręca licząca ok 7 km droga, kończąca się na południu od Łoźnicy © dornfeld
Z drugiej strony w las wjeżdżamy na charakterystycznym załamaniu drogi przy znaku "Leśniczówka Niewiadowo 3,5 km"

W Świętoszewie nowość - nowa tablica i cho ważniejsze wykarczowane chaszcze skutecznie kryjący resztki dawnego cmentarza
W Świętoszewie nowość - nowa tablica i co ważniejsze wykarczowane chaszcze skutecznie kryjące resztki dawnego cmentarza. © dornfeld

Jeden z nagrobków
Jeden z nagrobków © dornfeld

Inny przykład
Inny przykład. © dornfeld

Na zakręcie przed Świętoszewkiem kolejny skrót przez las prowadzący do Rokity. Należy skręcić w prawo jak pokazuje strzałka. © dornfeld

Stacja Rokita w trakcie remontu. Na zdjęciu rozbierane przejście nad torami nieczynne od lat. Podnoszony jest poziom peronów, będzie łatwiej wsiadać
Stacja Rokita w trakcie remontu. Na zdjęciu rozbierane przejście nad torami. Podnoszony jest poziom peronów, będzie łatwiej wsiadać. © dornfeld

Rokita - perony
Rokita - perony. © dornfeld

Rokita - Wysoka Kamieńska. Tylko na zdjęciu jest taka równa
Rokita - Wysoka Kamieńska. Tylko na zdjęciu jest taka równa. © dornfeld

Z Wysokiej ulicą kolejową  dalej droga leśną do Stawna
Z Wysokiej ulicą kolejową i   dalej drogą leśną do Stawna.  © dornfeld Na zdjęciu droga wygląda na równą, ale liczne kamyki, skutecznie obniżają komfort jazdy. Tym niemniej droga w pełni przejezdna.

Krzyżówka dróg leśnych na trasie
Krzyżówka dróg leśnych na trasie. © dornfeld

Od i cały Książ. No prawie jest jeszcze jeden budynek nadleśnictwa
Od i cały Książ. No prawie jest jeszcze jeden budynek nadleśnictwa. © dornfeld

Jesteśmy w Stawnie przy stanie licznika 86,90 km. Z tego miejsca jadąc do tyłu można przez Rekowo jechać nad morze. Ja pojechałem prosto i odkryłem drogę do Kozielic. © dornfeld

Tak jedziemy w drugą stronę tj. z Kozielic do Stawna
Tak jedziemy w drugą stronę tj. z Kozielic do Stawna. © dornfeld

W drodze powrotnej do Stawna
W drodze powrotnej do Stawna. © dornfeld

Po powrocie do Stawna pojechałem w kierunku Wysokiej
Po powrocie do Stawna pojechałem w kierunku Wysokiej. © dornfeld

Na pierwszym rozjeździe w prawo by zobaczyć gospodarstwo agroturystyczne, powrót, potem w lewo skąd przyjechałem. © dornfeld

Przy pokazanym już rozjeździe dróg odbiłem na Strażnicę
Przy pokazanym już rozjeździe dróg odbiłem na Strażnicę. © dornfeld

No i mamy  Strażnicę
No i mamy Strażnicę. © dornfeld

Postanowiłem jechać prosto w las
Postanowiłem jechać prosto w las. © dornfeld

Wyjechałem przy linii kolejowej ze Świnoujścia do Szczecina
Wyjechałem przy linii kolejowej ze Świnoujścia do Szczecina. © dornfeld

Na zdjęciu pociąg z węglem jadący od strony Świnoujścia (sic!)
Na zdjęciu pociąg z węglem jadący od strony Świnoujścia (sic!) © dornfeld

Później droga znowu skręciła w las
Później droga znowu skręciła w las .© dornfeld

Poprowadziła mnie ona prosto do Parłówka
Poprowadziła mnie ona prosto do Parłówka .© dornfeld

Stąd  zatoczyłem pętle i pojechałem główną drogą w kierunku Wysokiej, przed którą skręciłem na Rokitę.  Powrót tą samą drogą.  W Załomiu zrobiłem sobie jeszcze dwa kółka dla nabicia kilometrów. Po drodze jeszcze dwa zdjęcia zanim zapadł zmrok.

Nadleśnictwo Rokita
Nadleśnictwo Rokita. © dornfeld

Dęby pod Łoźnicą
Dęby pod Łoźnicą.  © dornfeld

Być może jeszcze szlak uda się zmodyfikować, bo zostało jeszcze kilka dróg leśnych do przetestowania.