Opieńkowe szaleństwo + miasto

Czwartek, 10 listopada 2016 | dodano: 10.11.2016

Wyjazd za Tanowo, by zakończyć sezon. W lesie za Tanowem zakonserwowany wysyp, czyli same maluchy do octu, które nie zostały zebrane podczas ostatniego weekendu. Co zostawiłem 5 listopada to dziś zastałem i to dokładnie w tych samych rozmiarach  Łącznie 90 podgrzybków w trzy godziny.  Z racji temperatury grzyby nie rosną. W drodze powrotnej wspaniała niespodzianka, zauważyłem przewrócony dąb, na którym był dywan opieniek, na pniu, na konarze, przed i za.  Zapełniłem resztę kosza oraz plecak.  W trakcie wycinania przejeżdżał rowerzysta więc zaprosiłem go, by również sobie pozbierał opieńki. Zebrał dwie siatki i jeszcze sporo zostało. Jeżeli to ma być koniec sezonu, to najlepszy z możliwych.

Dwie siatki obok, należą do napotkanego rowerzysty.  Ja wkładałem same wyselekcjonowane kapelusze.

Mój zbiór, jeżeli chodzi o opieńki mógł być dziś dwa, trzy,  cztery razy większy. Podgrzybki na zdjęciu są z trawami, bo były zamrożone i ich czyszczenie było możliwe dopiero po rozmrożeniu.

Zapowiadane przymrozki, rzędu -5 stopni zredukowały szanse, by w tym roku były jeszcze dobre zbiory, no chyba, że zdarzy się jeszcze jakiś cud.  Być może jeszcze pokręcę się w okolicach tego opieńkowego drzewa, owocniki nie będą i tak się pewno nadawały do zbioru, ale warto zawsze poznać miejsca, które mogą się przydać ( miejmy nadzieję)  w przyszłym roku.