"Akcja znicz" w ramach pętli do Maszewa

Niedziela, 20 listopada 2016 | dodano: 20.11.2016

Cytat z dzisiejszych ogłoszeń parafialnych

„Światowy Dzień Pamięci o Ofiarach Wypadków Drogowych”. Corocznie na świecie ponad 1,2 mln ludzi traci życie w wypadkach drogowych, a miliony zostają ranne. W naszym kraju w ubiegłym roku śmierć w wypadkach drogowych poniosły 2 038 osób, blisko 4 tys. doznało obrażeń ciała, a na drogach kraju zginęło ponad 900 pieszych. To największy wskaźnik w Europie. Wspomnijmy ich dziś, zapalając symboliczny znicz w miejscu tragicznych wypadków drogowych lub na grobach ich ofiar oraz odmawiając modlitwę. Specjalne ( gratisowe p.a.)  znicze znajdują się w kruchcie."

Wiedząc, że dziś będę jeździł na rowerze, zabrałem ze sobą jeden znicz, choć u nas na całodzienną wycieczkę, można by było zabrać całą paletę zniczy.

Przy okazji zrobiłem sobie taką niewielką pętle, miało być więcej, ale wiatr był masakryczny, na otwartym terenie w pierwszą stronę z trudem przychodziło przekroczenie 10 km / h.

Mapka:

Wszystkie zdjęcia są z Maszewa:

Poniżej pozostałość po  Domu Strzeleckim zbudowanym w 1850 roku. Informacja na tablicy:

Jedyny w swoim rodzaju pomnik ku czci poległych w I wojnie światowej w Maszewie.  Byłem tu kilka lat temu w lecie, tym razem sceneria nieco inna, lepsza do robienia zdjęć: