Pętla nowogardzka - największy buk w Polsce

Niedziela, 6 czerwca 2021 | dodano: 06.06.2021

Kluczowy fragment   nie obejmuje jazdy po mieście i kluczenia pod Załomiem w drodze powrotnej by jeszcze nabić te kilka km

Balon nad ulicą Gdańską

Żółłciak siarkowy

Czermnica

Najgrubszy buk w Polsce to wielopniowy okaz o nazwie "Dziewięć Buków", rosnący na terenie Lasów Państwowych, niedaleko miejscowości Olszyca w gminie Nowogard k. Szczecina. Wielokrotny pień drzewa, jak sama nazwa wskazuje, jest złożony z 9 oddzielnych pni, których wspólny obwód mierzony tuż przy ziemi wynosi 7.64m

Droga z Nowogardu do  Dobrej i Chociwla, zjazd na Ostrzyce .  O ile ta droga była w miarę spokojna, to 106 z Nowogardu do Stargardu była zatłoczona, wszyscy wracają z nad morza

Droga do Ostrzycy  bardzo przyjemna

Błądkowo,  Ruiny zabytkowego kościoła z XV wieku

Zjazd na Jenikowo

Przepiękna aleja na drodze  z  Dobrej w kierunku Jenikowa

Jenikowo, dalej 106 w kierunku   Stargardu, za Maszewem zjazd przez Tarnowo, Tarnówko, Kliniskę. W Załomiu dokrętka.  Daruje sobie zdjęcia bliższych terenów, bo trzeba zostawić sobie limit zdjęć, na resztę miesiąca.

Jechało się bardzo dobrze,  starczyło na i na relatywnie szybką jazdę i turystyczną  jazdę po trzech odcinkach z leśnych:  na trasie do Goleniowa,  drodze pożarowej nr 27  pod Łoźnicą i okolicach Kliniksk / Załomia.  Na każdym z tych odcinków wywiozłem  z lasu po reklamówce śmieci.