Rydze, opieńki, siedzunie ,,,,

Czwartek, 25 listopada 2021 | dodano: 25.11.2021

Siedzuń sosnowy kusił na terenie Niemiec, nie miałem danych, czy nie jest tam pod ochroną. U nas nie jest,

Rydze

Opieńki

Pętla dobieszczyńska, z powrotem przez Niemcy Grunhof - Pampow - Blankensee. Za Tanowem 4 rydze, po 1 szt. w różnych miejscach, z tego 3 piękne i zdrowe, po stronie niemieckiej niewielkie stanowiska ze starszymi opieńkami, które początkowo zignorowałem, za Hintersee, 2 duże ( jak na mój region) miejsca z rydzami, po ok. 6 szt. w przeważającej mierze robaczywe, 2 siedzunie sosnowe. , kolejne stanowiska opieniek, skusiłem się pierwsze w tym roku około 40 sztuk, duże i jędrne, obok nich kilka podgrzybków. Kilka ładnych małych kań ( czubajki gwiaździste ) oraz pod Blankensee duże stanowisko z klasycznymi kaniami, na terenie ogrodzonym, były to jednak i tak owocniki stare.

meteor2017
| 20:33 niedziela, 28 listopada 2021 | linkuj Siedzunia to chyba nigdy nie spotkałem, a i rydzów u nas za bardzo nie ma, bo nie spotkałem.
| 16:29 niedziela, 28 listopada 2021 | linkuj Siedzun wygląda jak myjka kąpielowa ;-). Imponujące zbiory.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ziecz