Zdroje jeżyny - 11 litrów + jedzone

Środa, 2 sierpnia 2023 | dodano: 02.08.2023

Test nowego pojemnika 8 litrowego, dodatkowo  zapełniony słoik 1 litrowy, który służy ł jako naczynie do zbierania.  Po napełnianiu, słoika wracałem i przesypywałem, do głównego pojemnika aż do napełnienia.  Na miejscówce zebrałem więc 9 litrów jeżyn , choć mogłem dużo więcej.  Jeżyny "napite" jak nigdy, pełne skoku, ale nadmiar wilgoci na powierzchni powoduje, że spotyka się pierwsze spleśniałe owoce.  Po napełnieniu wszystkich pojemników, napełniłem też brzuch, jeżynami na śniadanie  i z żalem zostawiłem resztę owoców.

Potem kurs na Pogodno , przerób na sok, ten nie dla mnie,  a reszta, na patelnie, by zrobić konfitury, mnogość soku jest taka, że by nie  stać  do wieczora w kuchni, trzeba było dodać trochę substancji żelującej,. W międzyczasie w  ogrodzie zebrałem słój, którym uzupełniłem patelni.   potem kolejny słój,  który w połączeniu z dużą śmietaną i resztkami  konfitur stał się wyśmienitym sycącym deserem, dla trzech osób, w moim przypadku drugim śniadaniem.

meteor2017
| 16:14 poniedziałek, 7 sierpnia 2023 | linkuj 8 litrów! No to już fest skrzynia ;-D Niezła miejscówka, ja bym chyba musiał objechać wszystkie moje miejscówki w szczycie owocowania, żeby tyle nazbierać.
| 18:22 środa, 2 sierpnia 2023 | linkuj Zadziwiająco obfite są te zbiory jeżyn. Chyba mało kto potrafi te zbiory przerobić na konfitury. Jesteś poza wszelką konkurencją chyba nie tylko w przetwórstwie owoców.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa iniem