Trzcińsko - Zdrój perła architektoniczna i nie tylko

Czwartek, 31 marca 2011 | dodano: 31.03.2011

Trasa: Szczecin - Rosówek - Schwedt - Oder Center- Chojna (droga krajowa)- Trzcińsko Zdrój - Strzeszów - Grzybno - Rurka - Chojna.Rozważałem dalszą jazdę w kierunku Gryfina przez Banie, bądź do Choszczna przez Myślibórz ale ostatecznie wyszło jak wyszło. Zostawiam to sobie na jakąś kolejną wycieczkę.

Zakres temperatur: + 4 do 16 stopni

Najciekawsze elementy: Park Dolnej Odry, Trzcińsko-Zdrój, Chojna oraz fragment "Szlaku Budowli Kamiennych i Cmentarzy Zapomnianych Gminy Chojna”.

Dodam, że miałem być już okazję rowerem w Trzcińsku, w zeszłym roku z monterem61. Ja zapomniałem aparatu a monterowi z nieznanych przyczyn wyparowały z aparatu prawie wszystkie zrobione zdjęcia w tym wszystkie z Trzcińska. Złośliwość przedmiotów martwych.

Rozlewiska Odry koło Schwedt

Kopiec koło Chojny usypany ku czci króla szwedzkiego Gustawa II Adolfa w 1630 roku, jednego z głównych uczestników wojny trzydziestoletniej. Na niektórych głazach zachowały się nazwy miejscowości, których mieszkańcy składali hołd królowi szwedzkiemu.
Obiekt stanowi element wspomnianego na początku „szlaku kamiennych ..”

Chojna

Droga krajowa nr 26 z Chojny do Trzcińska dziś była niemal całkowicie pusta. Piękny asfalt.

Trzcińsko - Zdrój, małe , ale niezwykle bogate w zabytki miasteczko, zachowane praktycznie w komplecie mury obronne. W ich obrębie wyłącznie stara zabudowa, po przekroczeniu bram przenosimy się do czasów średniowiecza.

Trzcińsko - Zdrój - ratusz z połowy XIII wieku.

Trzcińsko-Zdrój. Mury miejskie.

Trzcińsko-Zdrój. Dawny dworzec kolejowy.

Jak wskazuje nazwa, miasteczko miało kiedyś status uzdrowiska (do 1945 roku), za murami miejskimi jest park z dawnym domem zdrojowym położonym nad rozległym jeziorem.

Jezioro Strzeszowskie

Powrót do Chojny drogą boczną w przeważającej części również bardzo przyzwoitą. Na zdjęciu droga Chojna - Banie, której fragmentem miałem okazję jechać.

Rurka. Kaplica Templariuszy. Kaplica stanowi element wspomnianego na początku "Szlaku kamiennych .."