miał być Nowogard ....

Poniedziałek, 23 stycznia 2012 | dodano: 23.01.2012

Dziś wstałem już po 6.00 ale z racji gołoledzi wolałem poczekać aż się zrobi widno. Wyjazd ok. 10.00 przez Dąbie i Załom, wolniutka jazda po licznych polach lodowych. Następnie w Kliniskach pierwszy postój w cukierni firmy Asprot, 3 pyszne pączki i pyszna kawa z syropem orzechowym, ciuchy wierzchnie na grzejnik.

Od Klinisk droga sucha aż do Klinisk w drodze powrotnej, przy czym rano było dużo bardziej mokro i groźno.

Po przerwie postanowiłem jechać w stronę Nowogardu bez planu, gdzie ostatecznie skończy się jazda, przez Stawno, bocznymi drogami dojechałem do Mostów. Dalej planowałem jazdę w kierunku Osiny, ale pomyliły mi się drogi, wyjechałem do drogi krajowej nr 6 na wysokości Glewic, po drodze mijając lotnisko. Wokół drogi budowa nowego terminalu lotniczego. Na tym odcinku mnóstwo naniesionego błota, droga częściowo z płyt, częsciowo gruntowa, miejscami konieczne było prowadzenie roweru.

Z Glewic kawałek „szóstką” w kierunku Nowogardu, na szczęście droga na tym odcinku ma pas awaryjny. Wkrótce zjazd na Borzęcin, dalej przez wieś Węgorza, do wsi Czermnica. Stąd do Łoźnicy i Babigoszczy na kolejny posiłek. Powrót trójką do Miękowa, dalej przez Goleniów i Załom klasyczną drogą do domu. Powrót przed 19.00.

W sumie się cieszę, bo przejechałem kawał drogi po całkowicie nowych terenach od Mostów aż do Czermnicy, o ile odcinek do Glewic był nieciekawy, to od zjazdu w kierunku Borzęcina, jedzie się całkowicie pustymi, pięknymi krajobrazowo drogami. Po drodze pojawiło się kilka nowych pomysłów na kolejne wycieczki rowerowe.

Odnośnie temperatury, zarówno wyjazd i powrót był w podobnej temperaturze ok. 0, 5 stopnia, maksymalna temperatura, jaką zanotowałem to 2, 6 stopnia. Dziś dla śledzenia temperatury wziąłem ze sobą budzik podróżny, którzy mierzy wyłącznie dodatnią temperaturę, a właśnie o to mi chodziło, by nie zostać zaskoczonym przez gołoledź.

Lód przed południem, bywało gorzej na trasie.

Ruiny wieży kościelnej.

Aleja pomnikowa do Danowa.

Pałac w Mostach

Szynobus do Szczecina w Mostach

Droga na Glewice

Kościół w Bodzęcinie

Czermnica, kościół z pomnikowym dębem a właściwie biorąc pod uwagę jego wielkość, dąb z "dostawionym" kośiołem.

Czermnica, ładny pałacyk z brzydkimi dodatkami na pierwszym planie.