W Kamieniu Pomorskim zginęło 6 osób

Środa, 1 stycznia 2014 | dodano: 01.01.2014

Dziś w Kamieniu na drodze, a właściwie na chodniku zginęło 6 osób. Ja po nocnej  jeździe,  wybrałem się tylko na krótką przejażdżkę koło domu, ale wypadek ten w pewnym sensie dotyczy także i mnie. Dokładnie rok temu, wybrałem się tam na wycieczkę noworoczną http://dornfeld.bikestats.pl/860397,poranna-jazda-nad-morze.html  i brałem pod uwagę, że także dziś tam pojadę.

To jeden z częstszych kierunków moich podróży rowerowych,  miejsce znam doskonale gdyż zawsze tam przejeżdżam.   Teoretycznie nie da  się tam  szybko jechać, ze względu na  próg zwalniający i  dziurawy przejazd kolejowy.  Dlatego nie widziałem tam nigdy szybko jadącego samochodu. Statystyka podsumowująca wypadku: samochód BMW, kierowca dwadzieścia kilku lat, 2 promile alkoholu, notowany przez Policje, 6 osób zabitych, groźba 12  względnie 15 lat  więzienia, ekspert w TVN wypowiada się, że to bardzo surowa kara.

Moim zdaniem problem leży w ogóle gdzie indziej, że jest dziwna rozbieżność w karaniu za te same wykroczenia w zależności od skutków, które nie są zależne od kierowcy, jeżeli kierowa wyleciał by z drogi a nie było by pieszych na chodniku to kara była by wielokrotnie mniejsza, a jeszcze gdyby był trzeźwy to już w ogóle nie było by problemu, mimo, że obiektywnie  byłby to ten sam czyn. Jeżeli ktoś wyprzedza na czołówkę bez widoczności to jest za to mandat, jeżeli nie napotka on jadącego z naprzeciwka jadącego samochodu, co nie jest zasługą kierowcy itd. itd.

| 22:17 środa, 1 stycznia 2014 | linkuj Zacząć trzeba od kontroli trzeźwości. Ja trasę Stargard - Szczecin - Stargard pokonuję niemal codziennie jadąc do i wracając z pracy. Przez 3 lata dmuchałem w alkomat... 0 razy, a przecież takie kontrole, szczególnie rano, to powinna być norma. Pomijam fakt, że podczas mojej 14 letniej "kariery" kierowcy sprawdzano mi trzeźwość jeden raz.

Inna sprawa, że dla takich zer jak to tutaj czy sprzed kilku lat spod Pyrzyc kary w postaci zabierania PJ nie mają najmniejszego znaczenia. Przecież ten kawałek plastiku nie jest potrzebny do tego, żeby wyjechać na drogę... :/
Lechita
| 19:04 środa, 1 stycznia 2014 | linkuj Tak właśnie myślałem czy na BS jest ktoś z Kamienia P.
Myślę,że wszyscy są poruszeni tym wypadkiem. Okolicznością daty i ofiar, gdy giną przypadkowi ludzie w tym dzieci.
Kluczową sprawa jest chyba nieuchronność kary i bardziej radykalne przepisy.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa dwudz