Powrót z serwisu i krótka prywatna Masa Krytyczna
-
DST
4.15km
-
Temperatura
2.0°C
-
Sprzęt Kalkhoff
-
Aktywność Jazda na rowerze
Tarcza FCM410/411 48z stal czarna - 1 szt. - 34 zł
Napęd komplet:
Kaseta SRAM PG-850 11-32 8 rz.
Łańcuch - SRAM - PC 850 - 97,75 zł
usługa serwisowa: 24,51 zł
Do tego: Olej TEFLON Plus - czerwony, na warunki letnie 120 ml - 25,42 zł , bidon 14,45 zł okładziny do klocków (zapas) Author - ABS-3 CC-P - 22,87 zł
Zmiana napędu po przejechaniu w 2015 roku - 1160 km
Dystans poprzedniego napędu - 6 tys km, był ciągle sprawny.
Dystans roweru 30 390 km.
Do i z serwisu jechałem przez centrum po nowo wyznaczonych pasach i ścieżkach rowerowych, mimo że mógłbym jechać bokiem. To taka moja prywatna masa krytyczna, uważam, że o wiele bardziej skuteczna niż jednorazowy zorganizowany masowy przejazd. Każdy kurs wiąże się dzwonieniem na pieszych, którzy po prostu nie są przyzwyczajeni do rowerów w mieście - daje więc bezpłatne lekcje pieszym, by poruszać się po chodnikach a nie po ścieżkach rowerowych. Jak jadę po pasach w godzinach szczytu, gdy samochody stoją w korkach, pokazuje, że to one korkują miasto. Może co setny widząc to kiedyś pomyśli i przesiądzie się na rower? Z kolei jadąc koło licznika zliczającego rowerzystów, udowadniam, że rowery jeżdżą po mieście i jest dla kogo budować infrastrukturę. Bo jak patrzę na licznik w centrum miasta, że w ciągu całego dnia przejeżdża kilkadziesiąt rowerzystów tj. tyle co samochodów na jednych światłach, to faktycznie można się załamać i zastanawiam się jak odpowiadać tym kierowcom, narzekającym, że zabrano im kolejny kawałek jezdni, na pas, po którym jeździ 1 rower na godzinę?
komentarze