Dawna wojskowa zapasowa baza paliw - Miękowo - Białuń

Niedziela, 15 lutego 2015 | dodano: 15.02.2015

Dawno nie było mnie na lewobrzeżu, myślałem o Zalewie, ale doszedłem do wniosku że  po polskiej będzie  za blisko, a do Niemiec mi nie tęskno. Poza tym po drodze nie ma sklepów przyjaznych rowerzystom tj. takich, przed którymi można zostawić rower bez brania ciężkiego U- Locka, gdyż jest on cały czas w zasięgu wzroku.

Jakiś czas temu znalazłem dziwne obiekty w lesie za Miękowem. Nie zabrałem wtedy aparatu, więc dziś zrobiłem powtórkę. Jest to najlepszy dowód, że czasem warto go zostawić w domu, bo potem jest okazja do powtórki. O historii tego miejsca dowiedziałem się dziś od napotkanych  tubylców maszerujących z kijami przez las. To dawna zapasowa wojskowa baza paliw, kiedyś ogrodzona.

Mapka ( mniej więcej):

Wnętrze zbiornika.

Przy okazji odkryłem skrót przez las z Miękowa  na krajową trójkę.

Koło Białunia. Kiedyś szły tu tory do bazy wojskowej, było błoto dalej nie jechałem. Innym razem oczywiście pojadę.

Przejazd kolejowy w Puszczy Goleniowskiej, droga nr 27. Pod tymi drzewami jest świetne miejsce na posiłek. Rodzaj podłoża gwarantuję miękkie siedzenie jak w fotelu a ziemia jest nagrzana, dużo przyjemniej niż pod klasyczną wiatą.  Jak ktoś lubi można się poopalać, a miłośnicy kolei, jak ja,  mogą dodatkowo  popatrzeć na przejeżdżające pociągi.

Naturalny ogrzewany fotel ... :)

Gość | 11:57 piątek, 10 maja 2024 | linkuj Kiedyś jechałem rowerem przez las, nagle trafiłem na płot. Idąc wzdłuż niego doszedłem do dziesiątek stanowisk do tankowania samochodów, dość nietypowy widok. Szkoda, że aparatu foto wtedy nie miałem. :)
Instalacja niewątpliwie wojskowa, zapewne na okoliczność wojny, czyli np. planowanego przez ruskich wyzwalania Danii i RFN :)
Gość | 12:37 wtorek, 19 kwietnia 2022 | linkuj To był skład paliw, ale też wielki punkt tankowania pojazdów wojskowych. Kiedyś były tam dziesiątki dystrybutorów, jeden przy drugim. Rozebrano to ze 20 lat temu.
coolertrans
| 21:08 niedziela, 15 lutego 2015 | linkuj jak ja tęsknie za setuchną...
DaDasik
| 19:44 niedziela, 15 lutego 2015 | linkuj Ciekawe miejsce taka baza :)
rmk
| 19:39 niedziela, 15 lutego 2015 | linkuj Ale żeś wyczaił ten fotel :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa iejle