Tanowo do lasu przed zmrokiem

Czwartek, 8 października 2015 | dodano: 08.10.2015

110 podgrzybków w około 2:10 minut, początek o 15:10. Dwa stałe miejsca. Pole nr 1 - same małe grzyby występujące praktycznie wyłącznie pojedynczo. Wniosek wysuwam z tego taki, że miejsce zostało skutecznie spenetrowane, a nowe owocniki rosną, ale już w bardzo małej ilości. Pole nr 2 - także pojedyncze grzyby, ale w trzech miejscach znalazłem duże, widoczne z daleka  sztuki  i tam  występowały obok siebie w większej ilości. Oznacza to, że tam gdzie nie było ludzi można szybko nazbierać pełny kosz, tym bardziej, że owocniki są tam spore. Oczywiście z każdym dniem będzie o to trudniej, ale dziś widziałem kilkoro grzybiarzy z pełnymi koszami. Szczyt wysypu na lewobrzeżu jest jednak już ewidentnie za nami. Przydałoby się jeszcze znaleźć w tym roku kilka rydzów do octu.

| 19:35 sobota, 10 października 2015 | linkuj Lubię wszystko związane z grzybobraniem: zbieranie, chodzenie po lesie w tym pięknym okresie złotej polskiej jesieni, zapach przyrządzanych i suszonych grzybów no i oczywiście ich smak.
| 07:16 sobota, 10 października 2015 | linkuj Imponujące są Twoje tegoroczne zbiory grzybów a ja zastanawiam się czy tak lubisz grzyby jako potrawę, czy też może sam fakt ich szukania i zbierania ?
| 21:39 czwartek, 8 października 2015 | linkuj super !

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ygasn