Dzisna -" krzywy las" , obwodnica, wąskotorówka do Babigoszczy

Środa, 21 marca 2012 | dodano: 21.03.2012

Mapa przybliżona, liczne drogi niepubliczne, bądź nie ujęte na mapie rysowane na oko, ale dystans się pokrywa.

Parafrazując, dialog z kultowego filmu „ Dziewczyny do wzięcia” Dziś miałem bardzo wiele opcji jazdy. Jakich? Wiele, bardzo wiele. Mogłem jechać tu lub tam.

Ostatecznie dla odmiany wybrałem turystyczną jazdę po bocznych drogach asfaltowych bez specjalnego szukania zabytków i bez konkretnego planu, gdzie ostatecznie zajadę.

Parę elementów było nowych:

1. Przejechanie wschodniej obwodnicy Goleniowa i rozsupłania zagadki znikającej ścieżki rowerowej.
2. Przejechanie przejezdnej części szlaku wąskotorówki Stepnica – Babigoszcz.
3. „ Krzywy las” w Dzisnej, nie zwróciłem tą atrakcje uwagi poprzednim razem. Dąb w Niewiadowie, na początku wydawało mi się, że widzę go pierwszy raz, ale już po odjechaniu naszło mnie dziwne uczucie, że już tam chyba kiedyś byłem, ale bardzo, bardzo dawno temu.

od. 1. Nowa obwodnica łączy drogę nr 113 z drogą krajową nr 6 oraz Żółwią Błocią. Podczas ostatniej wizyty od strony północnej zobaczyłem tylko znak zakaz ruchu rowerów, bez żadnej ścieżki rowerowej. Dziś mając już informację, że od strony południowej jest ścieżka, jechałem z tego kierunku.

Początkowo wszystko bez zastrzeżeń, pomijając nawierzchnię z kostki. Półtora km przed końcem obwodnicy droga naglę skręca i urywa się na drodze polnej.

Rozpoczyna się droga polna, prawdopodobnie do Glewic.

Po jakimś czasie na rozstaju dróg polnych wystarczy skręcić w lewo i po 200 metrach, jesteśmy za nowym rondem przy ulicy Nowogardzkiej, tuż przy drodze krajowej nr 6. Na zdjęciu w oddali widać zabudowania Żółwiej Błoci.

Jadąc od strony Żółwiej Błoci, na ulicy Nowogardzkiej należy skręcić w lewo tuż przed rondem w widoczną na zdjęciu zatoczkę asfaltową. Nawet w tym stanie droga jest dla mnie ułatwieniem, gdyż o wiele km, skraca drogę jeżeli się jedzie w kierunku drogi 113 i pozwala ominąć centrum miasta. Najsłabszym punktem, jest jak zwykle oznakowanie.

Od. 2.

Wjazd na szlak rowerowy śladem dawnej wąskotorówki ze Stepnicy do Babigoszczy. Wjazd jest we wsi Bogusławie.

Droga ma 11 km, i kończy się w środku lasu, za Widzeńskiem kilka km przed Babigoszczą. Od miejsca widocznego na zdjęciu, wciąż leżą podkłady kolejowe. Jest to jedyny odcinek, który mógłby mieć praktyczne znaczenie, pozwalając ominąć kawałek ruchliwej „trójki” podczas jazdy w Widzeńska do Babigoszczy. W sumie całość to wyrzucone pieniądze w błoto, bo na okolicznych drogach ruch jest bliski zeru.

od. 3 DZISNA

Kościół. Kościół filialny p.w. Św. Stanisława Biskupa z ok. 1595 r., ok. 1673 r. dobudowano ryglową wieżę. W latach 1928-1936 poddany gruntownemu remontowi. Po 1945 r. był wykorzystywany jako owczarnia. Remontowany w latach 1978-1981 i 1993-1995. Kościół zaliczany do najcenniejszych obiektów konstrukcji ryglowej na Pomorzu Zachodnim. Wspaniałe bogate wyposażenie, m.in. oryginalne malowidła.

Dawny cmentarz, reszta to obraz nędzy i rozpaczy.

„Krzywy las” w Dzisnej. Podczas dzisiejszej wizyty w oko mi wpadła cmentarna aleja. Ledwie kilkanaście drzew.

Niewiadowo.

url=http://photo.bikestats.eu/zdjecie,251472,niewiadowo-2.html][/url]

W Niewiadowie, moja druga wizyta na tamtejszym cmentarzu, gdzie zachowały się groby dziecięce.

url=http://photo.bikestats.eu/zdjecie,251476,niewiadowo-dab-2.html][/url]

Dąb przy leśniczówce w Niewiadowie. Pomnik przyrody. Obwód 450 cm, wysokość 25 metrów. Nie wymiary moim zdaniem są najważniejsze, ale wspaniała bujna korona o niespotykanie regularnym kształcie.

Podsumowując, udany dzień.

siwobrody
| 20:44 czwartek, 22 marca 2012 | linkuj Sprawę wschodniej obwodnicy próbowałem rozwikłać z okien samochodu.
Dość często tamtędy jeżdżę służbowo i starałem się dopatrzeć przebiegu ciągu pieszo rowerowego na tym odcinku.
Mimo że ostatni kawałek jest zwykłą polną drogą to i tak jest to ciekawsza alternatywa niż jazda dziurawym asfaltem obok szpitala do Żółwiej Błoci.
No i podziwiam dystans wycieczki.
| 20:28 czwartek, 22 marca 2012 | linkuj Niesamowicie wyglądają te krzywe drzewa. Pod Gryfinem byłam pod koniec listopada.
| 22:46 środa, 21 marca 2012 | linkuj Super, że rozwikłałeś zagadkę tej ścieżki w Goleniowie.

Wycieczka jak i cytat ze świetnej komedii-bardzo fajne. ;)
| 19:29 środa, 21 marca 2012 | linkuj Czytałem na świeżo relacje gada i nie tylko. Kilka osób zawitało tam w zeszłym roku, ja też. :)
Gryf
| 19:20 środa, 21 marca 2012 | linkuj coś linki źle się ładują, jeszcze raz bez znaczników:
| 19:19 środa, 21 marca 2012 | linkuj O podróbka naszego krzywego lasu pod Gryfinem ;) Ten w Dzisnej, to ze świerków widzę, u nas są krzywe sosny
... a tu wypad Jarka do Krzywego http://jarrek.bikestats.pl/636577,krzywy-las.html

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa owduz